fredag, augusti 25

Familjens kökslista

Eftersom jag själv mest bara tappar fokus i köket överlåter jag till maken att svara på följande. Tack Daniel för lånet.

Tre saker som jag alltid har i kylen: skumpa, gåslever och gröna oliver (han inleder skämtsamt, ha ha) Skämt å sido: lime, oliver och en flaksa champagne.

Tre saker jag alltid har i frysen: tigerräkor, parmesan och is.

Tre saker jag alltid har i skafferiet: olivolja, vitlök och pinjenötter.

Tre kryddor jag alltid har hemma: havssalt, grovmalen svartpeppar och sesamolja (hustrun undrar om sistnämnda är en krydda?)

Tre saker jag använder varje dag: olivolja, salt och peppar.

Mina tre favoritgrejor i köket: kaffemaskinen, globalknivarna och mixern.

Tre saker som inte får komma in i mitt kök: svamp, hundar och...nu kan han inte komma på nåt mer och innan jag slår ihjäl honom i ren uttråkning går vi vidare till sista frågan...

Tre saker som jag skulle vilja ha i mitt kök: gasplatta att woka på, ny mikro och ett bord för 12 personer.

3 kommentarer:

Polly sa...

1. Har ni på allvar ALLTID champagne hemma?? :-O
2.Har man parmesan i frysen?

Hehe, trodde han skulle svara "frugan" på näst sista frågan...? *fnissar*

Kerstin sa...

Du är en tjej i min smak. Jag har också alltid en flaska skumpa i kylen!!!

Linda K sa...

vintagejessic: kör på! :)

polly: ja inte i frysen kanske, men hemma i "vinkällaren" :)
Och ja, köper man en stor bit permesan funkar det prima at frysa mindre delar och ta fram vartefter. Ha ha ha jag tipsade också om det, men än så länge är jag välkommen ;)

kerstin: man vet aldrig när den kan behövas :D