torsdag, augusti 24

I think - therefore I am

Funderingar i en morgontrött bibliotekaries hjärna:

... Maken tycker jag ska köpa ett regnställ istället för en midjeväska. Jag tycker han ska köpa ett regnställ och en midjeväska till mig ... H&M har helt klart något emot mig, först ingen höstkatalog och nu ingen bonuscheck. Jag ska ALDRIG handla där mer. Ok det var en lögn ... Det är typ 6 veckor kvar till jag ska till frissa igen och håret känns redan långt! ... Projektuppgiften ska var inlämnad om en och en halv vecka, wtf ... Det är 4 månader kvar till julafton, är det bra eller dåligt? ... Ska jag knäppa manchettknapparna på skjortan eller inte ... nä dom får vara öppna ... Undrar om Polly behöll sina snyggskor som var obekväma? ... Är det verkligen en halvtimme kvar till kaffe??? ...

11 kommentarer:

Unknown sa...

Gärna uppknäppt skjorta. Nej, jag menar uppknäppta manchettknappar. Förlåt...

Linda K sa...

janne: HAHAHAHAHAHHAHAHA! :D

Anonym sa...

JAG får HM katalogerna hela tiden men handlar inget, mycket märkligt.

Brukar köra med en rätt lång fast tunn goretexjacka vid cykling i kyligt och kasst väder, blöta skor och smalben torkar.

Anonym sa...

lång regncape och stövlar, blir det om det inte är för varmt i regnet.Annars låter jag mig bli genomvåt Jag byter till arbetskläder på jobbet. sen cyklas det hem i våta kläder-svalt och skönt-men lite äckligt

Översättarhelena sa...

Under ett regnställ krävs det väl nästan en midjeväska? Jag hittade en på Bonaparte (som oftast bara har jättetantiga saker). Ganska söt och väldigt billig, men lite väl liten kanske.

Anonym sa...

Har inte heller fått någon bonuscheck än. Men det tar väl kanske längre tid till Norrland...
4 månader till jul bara!?
Hmm, bra, för december är en mysig månad!
Man kanske ska börja med julklapparna redan nu så man slipper stressa och får en anledning till att shoppa!?

Linda K sa...

den tjocke konsulten: olika falla ödets lotter. idag trotsade jag allt eventuellt regn och skippade allt vad regnkläder heter. Hit gick bra. Håll tummarna för mig när jag ska hem!

mum: mina kläder hinner aldrig torka tills jag ska hem, uuuurrr kallt att sätta påsig dom ändå :O

helena: måste vara pytteliten för jag hittar den inte? :O

marajja: ja det är ju en bit till Danderyd också ;) Japp sätt i gång med julshoppingen, det går undan!

Polly sa...

Hellooouu! Jag har varit på konferens och festat öh jag menar jobbat på Smådalarö Gård. Så jag har inte hunnit lämna skorna än, men jag ska. Tyvärr??

Linda K sa...

polly: skor som gör ont är strunt, du hittar andra. Jag vill också jobba på konferens ;)

Översättarhelena sa...

Haha, det sitter faktiskt en väska på bältet, men det får nog bara plats ett läppstift i den på sin höjd.

Linda K sa...

helena: no can do :D