tisdag, augusti 15

Noll hål

Duktig flicka sa tandläkaren, inga hål och ingen tandsten (flitig med tandtråd). Nu får du välja nåt fint ur burken:



...NOT. Men eftersom jag överlevde tandläkarbesöket fick jag en present av mig själv. Rea på Lindex, och inspirerad av Hotspot införskaffades denna. Att ha under svart så att den skymtar, typ.

Sånt jag undrar i tandläkarstolen:
  • Varför är den där grejen man ska bita i när dom röntkar så stor att den skaver in i tandköttet när man biter? Kan det inte finnas en mindre för mindre munnar?
  • Var ska man titta undertiden tandläkaren undersöker tänderna? Knappast tandläkaren i ögonen va? Vi är ju typ två decimeter ifrån varann. Och jag vägrar att titta i lampspegeln och se mig själv i munnen. Jag tittar uppåt och neråt istället, om vartannat.
  • Varför är det så mycket roligare att betala 750 spänn till frissan (eller mer!) än till tandläkaren?

17 kommentarer:

Polly sa...

En del tandläkare har bilder i taket, för barnen. Be att han sätter upp såna! Eller bilder på snygga killar med bara överkroppar. Det skulle göra tandläkarbesöket betydligt roligare.
Nej, visst är man sjukt nära, och inte kan man blänga honom i ögonen heller.

Anonym sa...

Ha ha. Det var roliga funderingar! Jag är inte helt säker men jag tror att de där grejerna man biter i finns i olika storlekar. I alla fall olika för barn och vuxen. Jag kommer nämligen ihåg i tonåren att det helt plötsligt gjorde så ont att bita ihop. Tror att det var för att de helt enkelt bytte till "vuxenstorleken". Nu tycker jag att det är ok.

Jag brukar mest blunda då man blir så himla bländad av lampan...

Anonym sa...

Åh roligt att även du satsade på raffigt rosa, jag som i normala färg är en en svart eler vit underklädes tjej känner mig som en helt annan person så fort den åker på - en lite roligare och fräckare jag :)

Linda K sa...

polly: eller kanske bli nersövd? lustgas åtminstone? :P

sandra: mmm blunda funkar. Jag ska be om barnstorlek nästa gång :P

hotspot: testar den redan i morrn, tack för inspiration! :D

Anonym sa...

Jag förstår inte varför vissa tandläkare ska småprata med en...jag menar, det är ju ganska svårt att svara med en hel verktygslåda i munnen???

Anonym sa...

Min tandläkare har en Pettsson-affich i taket som jag ligger och tittar på varje gång. Upptäcker nya detaljer varje gång.

Anonym sa...

Jag ber alltid om barnstorleken, mindre plagsamt!

Linda K sa...

daniel: ja man undrar om dom förväntar sig svar på frågor,annat än "gögaghugöh...."?

intressesmurfen: ja sånt är bra. när jag var "ung" och drogs med tandställning flera år hade min tandläkare en affisch med en massa såna där modillogubbar som man kunde kolla hur länge som helst på och alltid hitta nytt :D

hanna: ska komma ihåg det nästa år!

Linda K sa...

sanna: ha ha ha tack vilka uttömmande svar! Kanske borde diskutera allt detta med min tandläkare...eller med en psykolog? :P

Linda K sa...

sanna: närå jag tycker inte det är så farligt, gnäller bara :P

Linda sa...

Snygg bh! Jag fattar inte heller det där med den skenan. Jag får skitont i tandköttet när jag ska bita ihop. Det är precis som att man ska lida så mycket som möjligt när man ändå är där..hehe. Jag brukar blunda när jag är hos tandläkaren eftersom jag har sån tandläkarskräck.

Linda K sa...

linda: säkert vill dom att man ska lida lite... :P

Anonym sa...

Jag tycker att det har blivit ondare att röntga sedan de bytte till digitalfoto. Jag tror att de gamla plåtarna hade rundare hörn. Kan det vara så?

Anonym sa...

Ah bra frågor! Speciellt det där om de vassa röntgenplåtarna! Himla opraktiskt och alltid en plåga!

Linda K sa...

siram: på ren jävelskap tror jag :P

Anna. 20 år. sa...

Jag älskar den där bh:n! Bra val!

Linda K sa...

anniee: cool färg och väldigt bekväm, lindex kan sina saker på underklädesfronten :)