måndag, augusti 28

Mera accessoarer

accessoa´rer [-ks-] (fr. accessoires, av lat. acce´do 'tillkomma', eg. 'närma sig', 'komma nära'), tillbehör, bisaker; särskilt om dräkttillbehör, t.ex. bälte, handskar, scarf, paraply, väska, käpp eller smycken, vilka tillsammans med ett plagg eller en dräkt skapar en enhetlig modeform.

Nationalencyklopedien

Intresset för accessoarer, som väskor, scarfar och smycken, ökar. Den varugruppen är den som växer mest inom svenskt mode. En förklaring är det mer väldressade modet som kräver tillbehör.

I DN idag. Kass ingress men intressant ämne. Det säljs mer accessoarer än skor och kläder. Lite svårt att tro. Eller? Kanske inte. Väskor måste man ju ha. Ett par handskar, eller fler. Och skärp. Smycken såklart. Scarfs kan man inte ha för många av.

En accessoarisk Gucci belt bag kanske? För att bidra till statistiken alltså.

7 kommentarer:

Whoa sa...

Den där Gucci belt bag:en kommer att förfölja dina inlägg tills du har en i ägo, hehe.

Linda K sa...

zipang: jag vet, jag är hopplös...

Anonym sa...

jag måste ju såklart tipsa dig om den här: http://www.tradera.com/auction/aid_32003355

Linda K sa...

anna krimskrams: tack, ja jag har spenkat på den. Har fått för mig att jag vill ha en svart, men den där var ju å andra sidan billig... :)

Anonym sa...

Jag såg detta i en katalog som jag fick hem igår...tänkte direkt på dig! Lustigt egentligen eftersom jag inte känner dig men jag läser din blogg nästan varje dag... :) det är en väldigt låååång länk, hoppas det funkar... hm, men nu läste jag ju din kommentar ovan. då är nog denna för liten och för brun... :)

http://www.bonaparte.se/damklader/tillbehor/Balte-903055.html?categoryid=D-Tilbehoer%2c903055&redirecttitle=Tillbaka%2btill%2bAlla%2b%253cHovedkategori%253e%2b%253csubkategori%253e%2bTillbeh%25c3%25b6r&redirecturl=%252fdamklader%252ftillbehor%252fside2.html%253fredirecturl%253d%2525252fdamklader%2525252f%2526redirecttitle%253dTillbaka%25252btill%25252bDamkl%252525c3%252525a4der&sourcecode=03

Linda K sa...

marta: jorå jag fick fram den, och tack för tipset :) Lite för liten, måste få ner mobil och lite andra pinaler...

paraply sa...

Glöm inte den regniga accessoaren: paraplyet såklart!