tisdag, augusti 1

Dan före dan

Man kan verkligen packa en hel dag när det är fem personer som ska resa och lägga fram sånt som inte får glömmas på morgonen och måla naglarna och packa ännu mera och komma på att oj vi har glömt lämna och låna nya låneböcker och bonusdottern vill klippa lugg så svisch iväg till centrum och lämna in henne hos frissan (340 spänn för att en trettonåring är vuxen :O ) och in på bibblan med son och bonusson och så har man glömt lånekortet och den sura bibliotekarien förklarar att DÅ KAN MAN INTE LÅNA!!! ändå tills jag kommer på att bonussonen ju kan skaffa låekort och låna sonens böcker och så gör vi trots att bibliotekarien verkar tycka det är fusk (skittant, vilken skam för yrkeskåren) och sen hämta upp bonusdottern som nu har en Lindsey Lohanfrilla och vidare till mataffären och köpa blöjor och russin och ett par barnmatsburkar och sen har sonen gjort nummer två så vi får smyga in i gratisskötrummet i bibblan igen och sen äntligen hem och mat till alla och sova middag för sonen medans jag packar lite till och målar vår parkbänk grön vilket blir finfint men det kommer att behövas ett lager till och nu sitter jag här och bloggar och är glad över att det finns internetcafé i Alicante och troligtvis har våra kompisar som bor granne också uppkoppling och nu kom jag på att jag är jättetörstig!

10 kommentarer:

Sofia sa...

Vilket härligt inlägg. Ge mig lite av din energi! :)

Anonym sa...

lovely - sådär är jag med när jag ska resa bort =)

Anonym sa...

=) vågar man bli mamma med familj?

Polly sa...

Phuuu, jag läste på inandning tills jag kom till punkt! ;P

Anonym sa...

Ha ha! Jag gjorde som Polly. Fan vad anfådd jag är nu!

Anonym sa...

Med tanke på surbibblatanten. Du borde sagt att ni är kolleger och blinkat lite...Men det kanske inte funkar...Är själv lärare och det funkar ALDRIG med mina egna barn att blinka lite...Själv älskar jag bibblan och en del bibbla tanter. Tror lärare och bibliot.karier är lite samma andas barn. En del svärtar kåren.

Linda K sa...

sofia: härå, ta emot! ;)

hedgehog: tusen bollar i luften :)

ida: bli det för guds skull! :D

polly: ha ha ha! :D

kattis: ha ha ha! :D

anonymous: nä alla är ju inte sura. Jag är glad! :)

malla sa...

Du hann med allt fast det verkade lite stressigt! :)

apropå den sura bibliotekaren - Säkert himla bra med magnetkort, men när jaaaaag var liten (hemma på våran gata i stan alltså..) så kom Nordinskan på bibblan hemma ihåg vårt fyrsiffriga lånenummer, varenda gång man lånade. Kan kanske vara för att vår familj var där rätt ofta oxå.... :)

Linda K sa...

malla: allt har sina för- och nackdelar :) kan tycka att jag kunde få låna eftersom jag finnsi deras register och kunde legitimera mig. men men :P

Anonym sa...

Snålt att inte låta dig låna med leg! Ha en toppensemester!
/Anna, före detta folkbibliotekarie