torsdag, augusti 24

Själv är bäste dräng

Gjorde ett bibliotekarietest som jag hittade hos The glamourous librarian. Sån här är jag enligt testet:

Grattis Linda! Du passar som folkbibliotekarie. Om du fick välja mellan livspartner och katt så väljer du alltid katten. Färgerna i ditt hem går troligtvis i samma murrigt mysiga kulörer som dina kläder. Till din fördel kan man dock säga att du vet hur man festar till: du står ensam för 20 % av Systembolaget rödvinsförsäljning. Din främsta egenskap är förmodligen inte originalitet...

Nä-ää! Jag skriver om det själv:

Grattis Linda! Du passar som webb-bibliotekarie. Omdu fick välja mellan livspartner och shopping vägrar du välja utan kompromissar. Färgerna i ditt hem går troligen i ljusa kulörer, och är av samma goda smak som dinn kläder. Till din fördel kan man också säga att du vet hur man festar till: med kompisar och gott rött vin. Din främsta egenskap är förmodligen originalitet...

10 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

Ha! Og jeg ble svartkledd humaniora-bibliotekar.. vel går jeg mye i svart, men jeg kjente meg ikke helt igjen i beskrivelsen! :-D

Linda K sa...

glamourbibliotekarien: då får man ändra som man tycker passar :) tack för lånet av testet!

Anonym sa...

Grattis Maria! Att arbeta som forskningsbibliotekarie är en riktig vinst! Du kan nämligen välja mellan två slags bibliotek: natur/teknik eller humaniora. Känner du att du har en dragning till franska avantegardefilmer och att röka Gauloise rekommenderar vi humaniorabiblioteket. Om du beundrar Röntgen och tycker forskare är de allra bästa besökarna är det istället till bibliotek inom natur/teknik du ska söka arbete.

Jag behöver uppenbarligen spänna av lite ;)

Linda K sa...

maria: ja enligt testet är jag i det närmaste alkis så låt oss tycka vad vi vill om det :P

Snart tretti sa...

Jeg ble skolebibliotekar, med naturfargede strømpebukser og eccosko.. Angst! :)

Linda K sa...

grombaben: fniss...ändra lite då :)

Unknown sa...

som jag även skrivit hos glamourbibliotekarien: otroligt skoj att testet lever vidare trots att sidan inte uppdateras alls.

den är gjord som ett projekt under utbildningen.

hälsningar och hej från en av dem som ligger bakom testet.

Linda K sa...

sofia: nämen jaha, vad kul! fast vad tråkig jag blev! hoppas du inte misstycker att jag gjorde om mig lite ;)

Unknown sa...

det var bara roligt med ett nytt svar!

Linda K sa...

sofia: :)