fredag, augusti 25

Ekonomi javisst

Inte en dag för tidigt har jag anmält mig till kursen Ekonomisk förståelse. Varje gång det dimper ner en utfallslista i brevlådan på jobbet tittar jag på den, säger jaha och sätter den i en pärm. Och snart ska det produktbudgeteras, håhåjaja. Chefen förklarar varje år att titta här och tänk så här och resonera som så. Jaha säger jag, fylle ri och sätter pappret i en pärm. Nästa gång har jag glömt allt igen. Det finns ju liksom ingen logik. Eller gör det det? Kanske får reda på det den 4 oktober :P

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ordet ekonomi betyder hushålla. Ska vi alla bli hushållerskor? Jag tycker att det är ekonomerna (hushållerskorna)som slösar mest

Veckans KK sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

mum: mitt andra namn är slösa ;)

Polly sa...

Ähum, jag är ekonom.. ;)

Linda K sa...

polly: kanske skulle ta privatlektioner hos dig i stället? :D