torsdag, augusti 24

A list

Damn I´m English today. Here´s a lista from Shit pomesfrites:

A is for age: 24 ...... + 10
B is for booze of choice: rödvin eller skumpa
C is for career: webb-biblio...Web librarian (låter ju proffsigare på engelska eller?)
D is for your dad's name: Lars
E is for essential items to bring to a party: snygga skor på fötterna och present till värd/värdinna
F is for favourite song at the moment: barnsång: byggare Bobs intro, vuxensång: men vaf*n kommer inte på

G is for favourite game: öh...poker kanske?
H is for home town: född i Uppsala, bor i Stockholm
I is for instruments you play: en gång i tiden flöjt, piano och gitarr
K is for kids: ett eget, två låne
L is for living arrangements: hus
M is for mother's name: Ingrid
N is for name of your crush: förutom maken? Joaquin Phoenix :*)
P is for phobias: getingar
Q is for quotes you like: en hel del som sägs i SATC
R is for relationship that lasted the longest: 8 years and counting...
S is for sartorial style: gott och blandat
T is for time you wake up: ofrivilligt 05.15
U is for underwear: javisst
V is for vegetables you love: majs när den sitter kvar på pinnen. pinnen? kolven heter det väl. Och kronärtskocka.
W is for weekend plans: inget kul än så länge.
X is for x-rays you've had: tandläkarbesök. Ultraljudet?
Y is for yummy food you make: gör god paj. Är duktig på ris :P
Z is for zodiac sign: Vattuman

9 kommentarer:

Kerstin sa...

Min syster är också duktig på ris. Det är stor skillnad på ris och ris!!!

Anonym sa...

min pappa heter också Lars och jag med är född i Uppsala =)

Linda K sa...

kerstin: ahhh du förstår mig! :D

hedgehog: oh my! kanske är vi egentligen samma person?! :D

Anonym sa...

åh...Joaquin Phoenix....:-D
Snor listan av dig, om det är ok?

Linda K sa...

sara: jag har snott den själv, så kör så det ryker :)

Whoa sa...

"D is for your dad's name: Lars"
Lars börjar ju på L...

Linda K sa...

zipang: så tänkte jag också när jag såg en annans lista...för alla pappor har ju namn som börjar på D, eller hur? :P

Whoa sa...

Linda > Det måste ha varit: Da Lars in da house!

Linda K sa...

zipang: ska höra vad fadren tycker om namnbytet ;)