måndag, september 3

Copykatter är vi allihopa

Ibland säger kompisar till mig: Förlåt att jag köpte likadan som du, men den är så fin så jag kunde inte låta bli, eller Gör det något om jag också köper en sån? Hallå! Dom talar till drottningen-av-inspireras-av-andra-och-knycka-kopiera-deras-stilar! Det är väl det som är det roliga med hela denna modesväng, att man blir inspirerad av vad andra har på sig, hur andra kombinerar plagg och vilka pinaler dom dyker upp med.

Jag blir snarare stolt om någon gillar det jag har på mig och vill ha likadant. Och kompisar, jag kopierar nog ett och annat av er också!

Kopierat senaste veckan på grund av vildsint inspiration:

9 kommentarer:

Minna sa...

en gång frågade jag en kompis om jag fick köpa en likadan kappa som hon hade... men det fick jag inte... trots att vi var ca 25 år gamla och inte ens jobbade på samma jobb... jag blev helt paff...

Linda K sa...

minna: jag hoppas du skrattade henne i ansiktet och köpte den ändå!

Minna sa...

nä, jag blev sur istället...

Linda K sa...

minna: med all rätt.

Anonym sa...

Jag vill göra en copycat på dina skoletter. Vad? Var? Annars får du gärna tipsa om snygga (och sköna....) stövletter. Det finns slltför så många fula och plastiga på marknaden.
Älskar att inspireras av andra.Ibland antecknar jag, för att t.ex. komma i håg en snygg färgmix.

Mie sa...

Copykattar gärna din klädsel i dag! Eller ja, så snart jag slutar gå omkring i mysdress och stooor sjal vill säga;)

Linda K sa...

cicci: menar du dom gråa med rosett? märket heter Gardenia (danskt) och ajg köpte dom förr aåret på Mixage. Har sett en massa liknande sen, säkert av skiftande kvalitet. annars tycker jag att vagabond eller rizzo har schyssta stövletter! anteckna är prima, det gör jag också :)

mie: be my guest :D

Anonym sa...

Det känns lekisvarning på att inte få knycka tycker jag, det är ju bara en komplimang att någon tycker att något man har är snyggt och vill ha likadant!

Linda K sa...

maria: precis, och man har ju inte direkt äganderätt över ett plagg för att man har köpt sig ett ex :)