fredag, september 14

Nygammalt

Har just läst en artikel om Underbara Clara. Hon berättar att:

Jag hittade ett par gamla skor i tant Märtas garderob. De var helt orörda, låg i sin originalkartong inslagna i silkespapper. Jag tycker att det var otroligt att hon hade ställt dem där och aldrig tagit fram dem igen. Det var som att hitta Pandoras ask.

Började fantisera. Tänk om man skulle köpa ett par skor och bara sparar dom? Till barn eller barnbarn. Ett par riktigt fina med klackar. Och låta dom ligga i sitt papper i sin kartong. Ta fram och kika på ibland kanske, men inte använda.

Jag vet att jag skulle bli överförtjust ifall jag gjorde en sån upptäckt.

3 kommentarer:

Minna sa...

Carl blir säkert överlycklig när han hittar dina gamla klackskor i garderoben... hö hö hö...

Anonym sa...

Pandoras ask, är inte det lådan med världen samlade ondska? Skor måste ju vara goda per definition? Men härlig upptäkt, önskar jag själv kunde göra så till mina nästkommande.

Linda K sa...

minna: HA HA HA!!! men hans barn då..?

cosmopolit: tror hon kanske mer menar nyfikenheten som fick pandora att öppna asken? ja askar är kul!