onsdag, september 19

Precis som golf

Jag kom på att jag borde upplysa om en sak. Inte för att jag fyller år snart eller har någon speciell anledning att firas. Men en varning torde ändå vara på plats.

Att jag kan vara en smärre katastrof i köket kommer inte som någon nyhet för trogna läsare. Jag försöker då och då, med mycket blandade resultat. Tur för mig att maken både är duktig och gillar att rumstera i köket. Jag får ofta dom där menlösa uppdragen att koka ris eller göra sallad. Jag tycker inte det är överdrivet roligt, men jag gör det för att det ska göras.

Vad jag vill säga är: Jag vill aldrig någonsin ha en matlagningskurs eller dylikt i present. Jag kan inte tänka mig något tråkigare. Ni skulle bara göra mig en otjänst. Jag tycker inte det är roligt att laga mat. Jag har ingen önskan att lära mig det. Det är bra som det är. Precis som golf.

7 kommentarer:

Annie - PD sa...

Precis!
Men ändå envisas vissa med att tro att det "uppskattas" med en knuff i rätt riktning i form av en kurs...

Linda K sa...

annie: det är det jag fasar för. hoppas slippa! och OM ska jag be att få byta det mot en ansiktsbehandling :P

Snart tretti sa...

Ville bare si at du er veldig fin og librarychic i dag:)

Linda K sa...

grombaben: tack söta! :D

Mie sa...

Håller med på samtliga punkter;) Jag brukar göra sallad, duka och städa och så sköter mannen "finliret" när vi ska ha gäster. Blir så bra så;)

Linda K sa...

mie: den bästa av lösningar :D

Linda K sa...

lillie: när du skriver med apostrof blir det error här på bloggen. därför jag måste plokca bort dina inlägg, sorry :(

vad är AFF?