lördag, september 29

Omtänksam make


74 kommentarer:

Lox sa...

Va?! Är det läge att gratulera, eller ska man vänta...? :-)

Linda K sa...

lox: nä du behöver inte vänta ;)

Lox sa...

*studsar av nyfikenhet*

Lox sa...

*hoppar upp och ner av glädje*

Åh, grattis!! Vad glad jag blir för er skull. :-)

Och välkommen in i huliganklubben. ;-D

(Bebisbaciller smittas och du känner ju Minna så konstigt är det kanske inte... *fniss*)

Anonym sa...

finally!!!

Linda K och Minna - bebisproducenterna ;)

Marita sa...

Grattis till er nya "pryl"! Va roligt!

Anonym sa...

grattis!! när är det dags? / anna

Linda K sa...

lox: tack rara :D ja vi har ju redan tre huliganer, så en till ska vi väl klara av bara farten ;)

hedgehog: :D

mi: mmm det blir nog en kul grej :)

anna. tack! slutet av mars.

Anonym sa...

GRATTIS!! :D

Glamourbibliotekaren sa...

Heeeyyy! Grattis grattis!! Så kult!! :-D

Minna sa...

jag rekommenderar ICAs "äppeldryck med ciderkaraktär"...
;P

Minna sa...

och Jever fun... den är öligare i smaken än Carlsberg... (om du gillar det dårå!)

Anonym sa...

Åh, men vad härligt!! Stort grattis bästa Linda K!

Anonym sa...

Nu fattar tom jag vad som är på gång grattis Linda (och maken)!

anna sa...

tänkte väl det! vad roligt, stort grattis!

Anonym sa...

Vad kul! Grattis!!! Mars är en jättebra månad!

Hälsar fisken L8

Anonym sa...

PS: Var den god?

Anonym sa...

Tycker personligen att kaliber är godare..:o)

Terése sa...

Åh, det blir en 08:a! Grattis! :)

yllet sa...

Oh! Men grattis!! :D:D Vad roligt!

Linda K sa...

josefine: tack :)

glamourbibliotekaren: tack söta :)

minna: öl är inte min grej egnetligen, men man blir ju lite desperat efter ett tag :P

men cider är ju gott!

kilen: tack så mycket :D

dtk: tackar :)

fru a: tack! :)

l8: vår är bra! mm helt ok. fastjag är egentligen inte så förtjusti öl...

spiro: personligen föredrar jag cosmopolitan :D

terése: tack :D

Linda K sa...

yllet: tack :D

Ann sa...

Oj oj-va kul och jättegrattis!
Min äldste son är född i slutet av mars.
"Tillverkad" runt midsommar eller hur ;)

Frida sa...

weeee, 08:an på väg! stort grattis!

Anonym sa...

Åååååå vad roligt! Stort grattis!

Anonym sa...

Herregud ! Du har alltså en bulle i ugnen.. det var som själva fan. Är jag helt tappad bakom en vagn eller; hur kan folk spekulera om mars och midsommer. Jag har för mig att du har druckit vin i Juli eller???? Megagrattis :)
(min yngste ÄR verkligen tillverkad på midommarafton..)

Laila och Johan sa...

Hm... visst sa jag grattis lite längre ner på sidan?? Men jag klämmer i med ännu ett: Grattis!!!

Anonym sa...

Alltså, verkligen jättegrattis. Jag är glad för er skull, men i typ en millisekund så tänkte jag att skit också, nu kommer hon kanske inte alls att ha lika snygga kläder på sig längre, dvs hon kommer inte att kunna inspirera mig. Jag är så självisk 8/

Fast jag gillar ju bäbisar också. Men på det området ska jag försöka vänta ett par år med att inspireras ;)

Anonym sa...

Linda: Enormt roligt att ni väntar ett barn till!!! Fler blonda små godingar, som din Carl verkar vara, kan inte vara helt fel!

Men till er alla andra: jag trodde regeln var att man säger "grattis" först när barnet är fött - jag skulle bli skitsur om någon sa grattis innan mars, vad som helst kan ju hända tills dess!

Ursäkta min glädjedödande realism... men jag gläds åt er lycka Linda, inget snack om saken!

Anonym sa...

Jag vågar mig också på att gratulera - till själva graviditeten. Den är ju en förutsättning, liksom. Grattis!
Nu tycker jag att det är dags för någon sorts feed från din Flickr till Grossessan. Eller vad säger bibliotekarien, gravidmode är ju ändå gravidmode?

Linda K sa...

ann: öh... vi tillverkade ganska mycket hela sommaren tycker jag, men det kan nog stämma ;)

frida: tackar :)

cicci: det var lite rörigt i somras, minns faktiskt inte. men tack :)

loppanlej: tack igen :)

melinda: jag hoppas inte förfalla totalt även om jag blir tjock om magen ;)

anna: ingen fara, man får gärna säga grattis nu eller vänta. har redan erfarenheter att saker kan gå fel, men nu tänker jag utgå från att allt funkar och bara vara glad :)

mel e: tack! det vore en ära :D

skåneanna: nä inte alla väl? ;D tack!

Annie - PD sa...

Sååå härligt!
Grattis grattis grattis!!!

Sincerely Johanna sa...

Jag börjar undra vad som händer med mina favoritbloggerskor, det poppar upp bäbisar så det står härliga till. Vårbarn är bäst ingen protest. Stort grattis igen.

Anonym sa...

Stort grattis!

Anonym sa...

Åh va kul!
Jätte Grattis!!!

Du kommer säkert vara lika moderiktig i gravid-kläder som i "vanliga" kläder :-)

Behöver du hjälp med att hitta en bra barnvagn så hjälper jag gärna till!
Är barnvagns-galning i stora mått mätt (har haft över 25 vagnar :-D ).
Du har ju min mailadress :-)

Grattis ännu en gång!

Anonym sa...

Nämen, grattis!

Anonym sa...

Å, stort grattis! Jag läser din blogg jämt, men kommenterar nog aldrig... Gud vad roligt med en bebis! Jag väntar mitt första barn i mitten av april, så kanske kan man inspireras av dina gravidmodetips...

Anonym sa...

Anna (den glädjedödande realisten som du själv kallade dig för ;-)): Jag tycker absolut att man får säga grattis åt en gravid kvinna innan barnet är fött för det är ta mig sjutton en bedrift/tur/lycka att bara bli graivd! Det är ju trots allt bara 20% chans att bli gravid varje månad när man är runt 25 år och denna % chans minskar bara med åren...Visst mycket kan hända under nio månader men man kan bli överkörd på väg till jobbet också! Blev oerhört trött och sårad under min graviditet när olyckskorpar satt och bla skrockade att "vi minsann var galna som köpte vagga innan bebisen var född....Bebisen kunde ju dö vid födelsen" (jag var då 8,5 månad in i graviditeten...) Kalla mig galen men jag har redan köpt vår 8 månader gamla dotter en vinteroverall...:-)

Det är inte antalet grattis som avgör om en graviditet går bra eller ej och det gör inte mindre ont i fall det inte går bra om ingen sagt grattis innan!

GRATTIS Linda!


/ Jessica E, 34 åring som det tog 1,5 år för att bli gravid med världens underbaraste dotter!

Anonym sa...

Men gud vad busigt! Så kul för Carl och de andra syskonen - syskon är världens bästa, önskar att jag hade fler :)

Stort Grattis!

Anonym sa...

Grattis! ibland e man trögare än trögast, läste inlägget igår men det var först nu när jag låg och pluggade som det slog mig... :)

Anonym sa...

Å så roligt, Linda! Ett jättestort grattis till er alla!
PS. Vi väntar tillökning vi med i slutet av mars, vårt första. Snart ska vi på ultra. Spännande! Iiih!

Anonym sa...

Oj, vad kul!! Jag tittade på flaskan typ 10 ggr innan jag insåg.. :)

Linda K sa...

annie: tack söta!

johanna: :D

anna: tack :D

amanda: tackar tackar, ja det kan säkert behövas framöver :)

fröken sötsur: tack :D

lovisa: åh vad kul! då kör vi tillsammans nu då :D

jessica: TACK! vad skönt att höra. visst är det en bedrift bara att bli gravid. som du säger, sen kan ju vad som helst hända när som helst, men man måste få glädjas i nuet. annars blir man ju galen :)

anna krimskrams: tack! carl ser fram emot att bli storebror :D

johanna: tack :D

sanna: tack! kul, får se vem som kommer först :D

ida: ha ha ha! tack söta :)

Marie sa...

Men öh...jag trodde jag var här och tjoade och tjimmade grattis igår, men nu hittar jag mig inte - för säkerhets skull: Tokgrattis!

Anonym sa...

Kan inte annat än instämma i grattiskören! För det är klart man måste glädjas nu!!

Anonym sa...

Det där med ölflaskan var knepigt...
Ser nu att det står "Non-alcoholic" på den.
Hur som helst; GRATTIS! och Lycka till!
Ha det gott.

Anonym sa...

Grattis till att det är en bebis på väg! Kul!

Linda K sa...

mårr: taaaack! :D

frökenförken: tack tack :)

nilla: just, tack! :)

helena: tack! :)

Anonym sa...

jippie! en linda-k bebis! härligt! Stort stort grattis till dig och maken och den blivande storebrodern! Kul!
//Jenny

Anonym sa...

Grattis!! Och jag tycker verkligen man kan säga grattis. Om jag blir med barn ska jag shoppa på som en galning, sorgen blir väl inte större för det om något går fel, och man kan ju inte gå och förvänta sig hemskheter heller.

Anonym sa...

HÄRLIGT!!! grattis!

Linda K sa...

jenny: tack så mycket :D

hanna: nä precis :)

sofie: tack :D

Anonym sa...

Åh vad roligt, stort grattis!

Anonym sa...

stort o varmt grattis från mig till dig! Läser o skrattar, och inspireras av din blogg dagligen från en byhåla i dalarna...

fortsätt Linda i samma goa stil!! // sara

Linda K sa...

lipgloss bitch: tusen tack :D

sara: vad kul att höra! tack ska du ha :)

Polly sa...

NÄMEN GUD ÄR DU GRAVID, ÄR JAG SIST ATT VETA ELLER???
;-D

pusspåregumman!

Linda K sa...

polly: mohahahahahahaha! pusspåresjälvdu :D

Cecilia sa...

Ohhhhh Grattis, va kul med en bebis!

Anonym sa...

Stort grattis!

Jag förutspår att du kommer att köra en bugaboo denom collection. ;)

Anonym sa...

1. det skulle stå Denim collection

2. det finns bara ett drickbart alkoholfritt alternativ i längden - iskall billabong brut. Åtminstone vid festliga tillfällen!

Anonym sa...

lite seg som jag är i skallen förstod jag först inte..men GRATTIS!! vad kul för er och för lille carl som ska bli storebror nu!

Linda K sa...

cecilia: mm, tack :)

anna: tack, ha ha jag har inte tänkt så långt än ;)

får testa det!

julia: japp det ska bli mysigt :D

Unknown sa...

Ett stort grattis!

Linda K sa...

jan: tackar :)

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Wow, almost 70 comments. I wish I could read Swedish; is everyone talking about Carlsberg beer?

Your outfit today looks very comfortable.

Linda K sa...

sara: tack! :)

bobk: ha ha ha, more about the fact that it´s non-alcoholic ;)

Anonym sa...

Vad kul! Grattis grattis!! Tycker Carl det ska bli spännande att bli storebror?

Linda K sa...

malin: tack! ja han klappar på magen och undrar när och framför allt hur bebin ska komma ut ;)

Anonym sa...

Haha, jaa, det måste vara ett mysterium för en liten kille :)

Linda K sa...

malin: för mig också ibland :P

Anonym sa...

Grattis, gud vad kul, du som har längtat så! Kram på dig!

Peter sa...

Darling! Grattis jättejättemycket. Alltså, nu vill jag fan också...

Linda K sa...

cecilia: tack :D

peter: ha ha ha, tack söta. det är bara att... ja du vet :*)