lördag, september 29

Vara vänner

Kommer ni ihåg när man var liten och brevväxlade? När man skrev på papper alltså, innan mailen. Då såg det det ut ungefär så här:

Hej Kompisen!

Hur mår du? Jag mår bra. Jag har varit i skolan alla dagar utom igår för då var jag sjuk. Det är inte så roligt att vara sjuk. Fast man kan titta på tv såklart. Ikväll ska jag följa med mamma och handla. Det ska bli kul. Nu ska vi visst äta så jag måste sluta.

Hejdå!
Linda


Jag och en kompis brevväxlar maildeles så ibland fortfarande. Det är mycket underhållande. Man får mycket sagt på ett effektivt sätt. Så här:

Kära Kompisen!

Tack för ditt brev, jag blev mycket glad.
Jag åkte in till en second hand-butik och lämnade in en del kläder idag. Sen råkade jag av en händelse gå förbi Shopaholics butik. Det var kul. När jag gick hem sen blev jag blöt.
Nu är jag hemma och har stora städrycket. Sen ska jag blogga.
Nu ska jag städa en toalett. Fast det är någon som har bajsat där nyligen så jag väntar ut lukten.

De allra hjärtligaste hälsningar

Linda

4 kommentarer:

Minna sa...

Det gäller bara att hitta nån som tycker att det är lika underhållande som en själv...

:O

Linda K sa...

minna: ha ha ha, sant :D

Glamourbibliotekaren sa...

:-D Ååå, jeg hadde sikkert femti brevvenner. Jeg hadde en annonse i Kalle Anka da jeg var 12, og fikk 130 brev fra svenske barn som ville skrive med en norsk tjej! :-) Kanskje noen av dem leser denne bloggen? Figge? Pamela?

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: ha ha ha undebart :D