fredag, september 28

Bibliotekarien har läst

Predikanten av Camilla Läckberg

Jag blev jättepeppad att läsa fler Läckberg-deckare efter att ha lyssnat på hennes sommarprat. Gillade den första jag läste, så jag beställde glatt hem ett par till. Upptäckte till min besvikelse att jag läst böckerna i fel ordning. Eftersom dom hänger ihop visste jag redan en del av vad som kommer att hända senare. Och eftersom det bara är elände som kommer i nästa bok kändes det inget kul alls att läsa den här. Dessutom blev jag mest bara irriterad på personerna i boken. Många är så överdrivet pestiga. Alldeles för många med liknande namn också, orkade inte hålla reda på vem som var vem. Deprimerande slut. Nä jag dömer ut den.


15 kommentarer:

anna sa...

läser stenhuggaren nu och tycker den är ok, men inte mycket mer. dagens klänning är så fin så det är inte klokt!

Lox sa...

Hon finns inte på min "författare jag gillar att läsa".

Däremot har jag läst Anna Gavalda och blev positivt överraskad. Jag kanske hade låga förväntningar?

Godmorgon förresten. Hoppas att jag kan ta mig till Casa cor i morgon. Vi har lek- och lunchträff med barnens kusin, men det tar förhoppningsvis inte hela dagen.

(Och om du undrar så ska huliganerna INTE med till casa cor i så fall... ;-))

Linda K sa...

fru a: undrar om det inte var den jag läste först och tyckte var rätt ok... tack! :)

Linda K sa...

lox: ha ha ha, vi lämnade också vår illbatting hemma när vi var där. mycket nöje!

Lillie plein damour sa...

Lox: Klart att Anna Gavalda är en bra författare, hon är ju french! ;-)
Och är lärare dessutom. Charmigt.
Jag vill ocksâ vara snygg som Linda K ! Jättefin klänning!
Usch, det fâr mig att inse att jag borde dra ngt gammalt över mig och gâ i idé.
Anna Gavaldas bok "Ensemble" lâter jag dig läsa, men "Jag vill att ngn väntar" var den som jag verkligen gillade.
Bon lecture .
Din trogna lÄsare och fulast pâ jorden. J *snyyyft*

Mie sa...

Jag minns den inte riktigt men har för mig att jag gillade den. Fast jag har ju läst bäckerna i rätt ordning förstås;)

Anonym sa...

Jag håller med om att "Jag vill att ngn... " sv gavalda är bäst!
Nu ska du få höra gårdagens lycko fynd: Vi rensar i musiksalens lager med sunkiga utklädningsattiraljer pås skolan. Jag hittar EN PÅSE MED 2 PAR SKINNSTÖVLAR. Stövlarna (ett par svarta, ett par vinröda, höga klackar) var i toppsick och satt perfekt på mig. tippar att de är fr slutet av 70-börjarn av 80-talet. Stilen är klockren! Nu är de mina!! :)

Linda K sa...

lillie: jag tror inte alls du är ful! och jag för upp böckerna på min att läsa-lista :)

mie: kanske underlättar. fast jag gillade den inte ändå, störs av vidriga familjer som dom bara låter hållas :S

Anonym sa...

Men, Anna Gavaldas bok är bra. Läste även hennes novellsamling Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans. Så många sorgliga/tragiska berättelser. Inte uppiggande bok, men väldigt väldigt bra ändå...

Linda K sa...

marie: ser fram emot den!

Anonym sa...

Tyckte STenhuggaren och Olycksfågeln var mycket bättre...Håller nu på med Tyskungen men den verkar vara seg...Har Blonde, Nessers senaste, biografin om Tove Jansson samt Sylvia plaths dagböcker på vänt. Ska försöka beta mig igenom Tyskungen så att jag får börja med någon av dem istället.

Linda K sa...

jessica e: många godingar i högen!

Anonym sa...

Linda K : Låter bra :-)

Anonym sa...

Nää, jag fattar inte hur Camilla LÄckberg kan vara så populär!!! Jag tycker hon är banal! Finns SÅ många bättre deckarförfattare!! Skönt att höra din åsikt. (Alltid gott när man delar den...)

Stämmer dock in i Gavaldalovsångskören. Både när det gäller "Tillsammans..." och novellsamlingen.

Hälsar L8 - (som funderar på om hon tipsat om Anders Palruds "Ett ögonblicks verk"?) (Och inser att detta börjar likna Boktipset.)

Linda K sa...

l8: den första jag läste var helt ok, och hon var jätteintressant att lyssna på på sommar. men man hinner väl tröttna på allt. kommer ihåg närjag plöjde alla mankelldeckare, sen kunde man ju vomera vid tanken...