tisdag, september 18

Ett diss

Varje morgon när jag frukostar mig igenom tidningen blir jag illa berörd när jag ser den här bilden. Är den inte helt motbjudande? Tommy Nilsson har aldrig varit nån favorit, och ännu värre blev det när jag var på en inspirationsdag i våras. Där fanns Mads, där fanns Henrik, och allt var frid och fröjd och hjärtklappning.

Eller, hade varit frid och fröjd om inte Tommy Nilsson plötsligt stegat in på scenen, helt oföranmäld, och började sjunga och läsa dikter. Det skulle föreställa en överaskning.

Jag skulle inte för mitt liv kunna komma på en kassare överaskning. Det var fruktansvärt. Och tragiskt. Han stod där på scen i halvmörker och läste egna dikter ur en pärm. Men det var tydligen bara jag som dissade, alla andra klappade frenetiskt händerna och lovordade.

Nå, jag är fortfarande i chock och vill inte se Tommy Nilsson igen på många många år. Inte ens i morgontidningen.

21 kommentarer:

Missy sa...

Hahaha! STACKARS dig. Det låter som en tämligen horribel överraskning, det där.

*Ryser av obehag*

Terése sa...

Jag tycker bilden ser lite "creeoy" ut. Har aldrig gillat Tommy heller.

Linda K sa...

missy: jag tror att jag kanske överreagerade, men det var så fel!

terése: urrr...

anna sa...

huuu...

Linda K sa...

fru a: :O

TeachMom sa...

Jag håller med, och vidareutvecklar med att de ser ganska creepy ut båda två på den där bilden. Jag hade nog dissat honom också.

Annie - PD sa...

Hahaha. De har gått hårt åt med air brush på den bilden...
Jag tycker Tommy är rätt sorglig men harmlös.

Minna sa...

det där har jag skrattat åt så många gånger efter att du berättade det...

Linda K sa...

teachgirl: jag ve titne vad de tär , men nåt tar emot. vad elak jag känner mig :(

annie: ha ha ha! typ :)

minna: det var jobbigt...

Anonym sa...

hu alltså - nästan lika illa som om Tomas Ledin hade kommit in på scenen och börjat sjunga gillaläget :)

Linda K sa...

hedgehog: om inte värre, säger jag som var där ;D

Anonym sa...

Det där är en riktig ångest bild.
Tänk då hur teater kommer att va ..hua ligen
ewac

Anna ser dej sa...

ja! jag ryser varje gång jag ser den där bilden. det är som att åka kärlekstunneln på gröna lund: som en ond hallucination man inte vill vara i.

jag tror att både tommy och pernilla har sålt sina själar till djävulen. så måste det vara.

PGW sa...

Så skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att den där bilden är läskig! Han är liksom bara ... för mycket. Hon har väl färgat håret fjorton gånger, för det gör hon ju i tv-reklamen. Kanske är det de kemikalierna som gjort hennes ögon mystiskt ljusblått självlysande?

Mamma jag är rädd ...

Linda K sa...

ewac: vi skippar den va? :)

anna ser dej: HA HA HA, du är med mig! :D

the pale green woman: ja dom ser otäcka ut! bakom ytan finns någonting helt anant, någonting... evil! :P

Anonym sa...

Håller med alla föregående osså vill jag passa på att säga att jag diggar dagens outfit bild!

Linda K sa...

spiro: tack söta :)

Viveca sa...

Alltså, han är läskig. Vem vill se Sound of Music med honom? *rys*

Linda K sa...

viveca: inte jag!

Polly sa...

Tommy Nilsson är en av sveriges i särklass sämsta artister. Jag står inte ut, om jag hör honom på radio måste jag byta kanal omgående. Eller kräkas.

Han ser lika läbbig ut som han låter.

Linda K sa...

polly: du dissar helt enkelt ;D