söndag, september 23

Tidningsbyte

För ovanlighetens skull valde jag DN istället för Svenskan i morse. Efter att maken förånat undrat om jag verkligen inte skulle läsa Hemma hos Mads.

Jaha, det var ju trevligt, men ganska same old same old. Den kvinnliga reporten verkade rätt hypad inför och under intervjun (ja själv skulle jag aldrig ha utsatt mig för något dylikt och skulle jag det ändå skulle jag ha kräkts). Bland annat verkar hon ha noterat små detaljer som jag faktiskt kunnat vara utan:

Hans hår är brunrött med gråa slingor och han har ett litet välformat näshår som svajar ur hans vänstra näsborre.

Hallå ni med näshår, formar ni dom? Jag trodde man bara tog bort?

16 kommentarer:

Anonym sa...

iuuuuu! =(
Tror reportern "gick igång" på det, kinky värre.

Näshår tas bort med tändare, swoosh!

Glad söndag! Nu ska jag på IKEA, om jag örker...

Anonym sa...

Ha ha...ja, det var detaljer man kunde varit utan. Ett näshår, men dock välformat.

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig om reportern... Tycker det blev lite jobbigt att läsa, men jag har inget emot att ha Mads på förstasidan i DN en solig söndagsmorgon. Det piggar upp ordentligt!

Anonym sa...

Way too much information som min man brukar säga när jag har varit hemma med magsjuka barn ;)
Det kan ju inte ha varit lätt att vara fokuserad och inte låta bli att stirra på honom eftersom hon noterade hans välformade näshår.
Jag hade oxå tokstirrat och RÄKNAT näshåren!

Minna sa...

romantisera näshår? hon boder få sparken. Så kåt på Mädas kan man väl ändå inte vara...

Anonym sa...

Hohohaaaaa, kolla min blogg vad jag skriver om det här med Mads....

www.foraldrarochbarn.se/blogg

PS hur gör man för att man ska kunna klicka på länken??????

Annie - PD sa...

Hahahaha :D Är inte allt på Mads välformat?
Men brunrött hår och grå slingor? Min bild av Mads blev något skev nu...

Linda K sa...

mafo: man örker alltid ikea! :D

fröken sötsur: man fick en känsla av att hon studerade honom ganska ingående ;)

kicki: alltid trevligt, mads är mads ju :)

ann: och jag hade som sagt kräkts.

minna: på gränsen till skitnödig...

anne: klicka på länken?

annie: visst låter det en smula skumt...

johanna sa...

hon ville väl få honom att verka mera normal, som vilken karl som helst. fast hon misslyckades ju med tanke på alla töntiga frågor hon ställde och att hon betedde sig som om hon vore 14 och nykär.
iofs jag skulle nog kräkts som du Linda...

Anonym sa...

Han är så snygg så det gör OOOONNNNNT!!!!!!
=)

Anonym sa...

Det sjuka är ju att de inte ens var hemma hos Mads. Falsk marknadsföring och de försökte få det att verka långt mer exklusivt än det var. Nej, jag läser nog inte DN mer.

Linda K sa...

sericea: kräkas är bra ;)

mariakoden: ha ha ha, ja han är inte så pjåkig :)

anonym: man kanske skulle tolka hemma hos som hemma i köpenhamn?

Anonym sa...

Har du inte läst Hanna H:s utmärkta kolumn på onsdagar? Hon är en av de vassaste skribenter jag vet, otroligt rolig och med självdistans och jag skrattade verkligen åt att hon vågat intervjua Mads med sån humor.

Linda K sa...

hanna: nä jag läser henne inte. och, smaken är som baken :)

johanna sa...

men dom skulle ju vara hemma där han växte upp som liten inte hemma där han bor nu med fru o barn, det är skillnad.
o köpenhamn som köpenhamn!

Linda K sa...

sericea: just.