torsdag, september 27

Ett vad

Jag har slagit vad med en forskare. Han berättade om en tågresa från Stockholm till Lissabon som han gjorde för tio år sedan. Han hävdade att man vid gränsen mellan Frankrike och Spanien var tvungen att stanna och byta hjul på tåget på grund av ländernas olika rälsbredd.

Ok fine, det kan möjligtvis ha varit så konstigt för tio år sedan. Men inte nu, no way. Hävdar jag. Han hävdar motsatsen. Alltså, ett vad. Jag väntar på bildbevis och inte, som jag sa nåt som du skrivit ihop själv på ryska.

Vadet gäller en kokosboll.

15 kommentarer:

Minna sa...

Spännande.
Och tio år sen, det låter så himla länge sen, men det var ju 1997... och då hade man ju tagit studenten för länge sen...

Jag har också hört det där med att byta hjul på tåg. Ser fram emot resultatet!

Anonym sa...

Linda K, tyvärr måste man idag byta tåg alt byta hjul. Ny räls ska läggas ut i samband förlängningen av snabbtågbanorna på den Iberiska halvön. Det ska tydligen vara färdigt 2018...

cosmopolit

Anonym sa...

Kommentarfunktionen och Mozilla har en dålig dag ;-) Nu med signatur. dessvärre tror jag att du blir en kockosboll fattigare.

Anonym sa...

Stavar som en kratta gör jag också ;-) kokosboll....

Sincerely Johanna sa...

Intressant. Låt oss veta hur det slutade.

Linda K sa...

alla: ere sant? det låter ju helt stenålder. damn! hm, får väl gå och köpa en kokosboll på lunchen... jag tänker stå som värdig förlorare.

Lillie plein damour sa...

Jag har tagit tâg mellan Köpenhamn och Paris och det byttes inte hjul.

Anonym sa...

Detta har absolut ingenting med ditt inlägg att göra men...besök H&M:s hemsida (om du inte redan gjort det)!! Jag säger bara mums!!

Anonym sa...

Jag trodde det var en lättförtjänt kokosboll! Byta hjul- jösses så förlegat det låter.
Tur att det inte gällde mer...typ en HEL låda kokosbollar ;)
ha det!!

Frida sa...

ahhh, kokosboll!!
[sagt med Homer Simpson-röst]

Linda K sa...

lillie: nä det var visst spanien som hade annorlunda hjul.

jossan: jiiisuss!

ann: ja en kokosboll är han värd om han gräver fram ett bildbevis :)

frida: jag befattar mig inte med simpson, men det låter säkert jättekul ;D

Smartasmia sa...

Kokosbollsvad är helkul:-) Hejjar på dig, men tyvärr har nog din forksarvadslagare rätt här. Rackarns kokos, va.

Linda K sa...

smartasmia: det var en underhållande diskussion vi hade i morse, helt klart värt en kokosboll :)

Anonym sa...

Vårt tåg (förra året) bytte inte hjul, men däremot fick man byta tåg. Verkar betydligt mycket smidigare att göra så än att börja skruva av hjulen....

//Milla

Linda K sa...

milla. ja det låter onekligen smidigare... och isåfall är jag väl inte skyldig någon kokosboll? :D