söndag, september 2

Hm...

Blev av okänd anledning lite inspirerad av en Ebba-outfit. Tycker den ser söt ut med rutor, fyrkantig ringning och utanpåfickor. Så jag testade, och mja inte så pjåkig. Utom en sak. Den är så kort. Jag vill kunna ha den med strumpbyxor och stövlar, och jag vill kunna böja mig lätt framåt utan att visa skinkorna.

Nästan alla klänningar är så korta nu. Ju. Det går inte att ha en underklänning under heller, för den blir för lång. Och utan tenderar klänningen att fastna på strumpbyxorna. Man känner sig dessutom tjocklårad med alltför korta klänningar. Halvkul med jeans under.

Gnäll gnäll. Men lämna tillbaka den då, surpuppa. Mmm får se hur jag gör...
OBS! Jag har köpt en klänning på Lindex! Bara en sån sak.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Den klänningen har jag sett och letat som en galning. TAck för att du tipsade mig om Lindex.

Linda K sa...

mia: de nada :)

Anonym sa...

O, den är jättesöt. Och jättekort. Ehöm.

Men med snygga ben, så?

Linda K sa...

virrpannan: är inte så nöjd med benen just nu :(

Anonym sa...

Det är ju en tunika. Tycker att nästan allt som nu kallas klänningar är tunikor. jag skulle aldrig gå ut genom dörren med en sådan utan byxor under

Anonym sa...

P.S. Behåll och bär den som Ebba. Jättefin. D.S.

Linda K sa...

cicci: jag skulle vilja att tunikan var en dm längre. allt skulle bli så mycket lättare då :P

Åsa sa...

Jag köpte den för ett tag sedan, antagligen när det precis kommit till butik och den är ett av mina favoritplagg just nu!! Passar utmärkt till jeans!

Linda K sa...

åsa: mm den är jättesöt. men jag skulle vilja ha den som klänning helst...

Anonym sa...

Åhå, den klänningen har jag här hemma på besök! Det är förfärligt och för farligt med långa öppet köp. Så klänningen bor efter två veckor fortfarande kvar i påsen... Ifall att liksom. Ifall den blir bara liite längre? Ifall jag hittar något nästan lika, fast bättre?

Linda K sa...

mrs j: galet med 30 dagars öppet köp. fast om du inte tagit upp den efter två veckor kanske du inte riktigt vill ha den?

Karin sa...

Jag har också köpt den!! Är i det så kallade valet och kvalet om jag ska behålla den. För mig är inte problemet att den är för kort utan att den är så bred över axlarna och urringningen. Trots att jag tog minsta storleken. Sitter din bra där uppe?

Linda K sa...

karin: jag har en 36:a och den sitter jättebra på mig upptill. provade en storlek större också och den satt som jag kan tänka mig att du känner att din känns.

Karin sa...

Ja jag känner liksom att jag måste ha nåt under om jag inte ska visa hela axlarna liksom... Kanske får lämna tillbaka. Synd på så rara ärtor! Hoppas att du kommer att trivas i din :-)

Linda K sa...

karin: ja det är trist om den inte känns hundra. synd! ja ajg tror jag behåller min :)

Anonym sa...

Supersöt, jag införskaffade en för ett tag sedan och vågade knappt säga L-ordet. Jag har kört med leggings, jeans blir för mycket för min del. Använder svart ribbat linne med brottarskärning (Filippa K) under.

Linda K sa...

cosmopolit: jag ska nog också våga mig på om inte leggings så iallafall strumpbyxor, och stövlar :)

Anonym sa...

Åååååååååååh jag avskyr när bloggar tar upp plagg jag har i min garderob. Nu är klänning slutsåld och jag vill aldrig mer använda min.

Linda K sa...

anna: nähä, då får du väl sälja den. du kan nog inte räkna med att vara särskilt unik med ett lindexplagg ;)