lördag, september 22

Mi casa cor casa

Vi besökte häftiga Casa Cor igårkväll, maken och jag. Perfekt en kväll, inte så mycket folk att trängas med. Vi tog ungefär en och en halv timme på oss. Plus tid i den enorma bankettsalen där vi blev tvugna att testa vinautomaterna också.

Vi hade för övrigt väldigt roligt åt familjemedlemssammansättningen i Casa Cor. Där fanns en player (mannen) och en fru (modeskaparen?). Dom måste ha barn eftersom det fanns både bäbis, barn och tonåringar. En farfar, och hör och häpna en ex-fru som hade ett eget rum!

Alla rum var speciella och sevärda, men jag har såklart några favoriter:
  • Biblioteket. Ja vadårå, jag är bibliotekarie och det här var snyggt!
  • Modeskaparens kammare. Lite den vuxna flickrumsdrömmen. Kunde lugnt ha plockat med mig ett och annat i kläd- och väskväg därifrån.
  • Dressingroom för tonåringarna. Walk in closets för kille och tjej. Och Linda hon säger inte nej därtill...
  • Barnens rum. Så fint! Enormt med en pojk- och en flicksida. Och gemensamt utrymme i mitten. Had ejag haft ett sånt när jag var liten hade jag gladerligen delat rum med lillebror.
  • Farfars studio. Ett arbetsrum jag kan tänka mig.

9 kommentarer:

anna sa...

låter som nåt att se. hur länge är den öppen?

Linda K sa...

fru a: absolut! till 14 oktober :)

Anonym sa...

Tack för frestande update. Nu har jag något riktigt kul att se fram emot till veckan.

Linda K sa...

cosmopolit: ja verkligen! :)

Anonym sa...

verry najs indiid (tränar på min engelska)

Linda K sa...

hedgehog: yes, spleeendid!

Anonym sa...

Appropå walk in closet - höll på att svimma lite grann häromdagen när jag läste en krönika i Metro (eller City) där krönikören upprepade gånger skrev att hon ville ha en walking closet:). Men det kanske är jag som har missuppfattat det hela - man kanske kan säga walking closet också - men jag tror inte det...

Lox sa...

Vill åka dit.

Hoppas att jag får tid någon gång nästa vecka innan vi far till Tyskland.

Linda K sa...

kickai: en garderob som går...jaha då kan man ju ta den med sig ;)

lox: värt ett besök :)