fredag, september 28

Supersize me

Valet och kvalet över större kontra mindre Mulberryagenda är nu avklarat. Jag beslutade mig för att big is beautiful. Ju större desto bättre. Igår besökte jag Mulberrybutiken på Birger Jarlsgatan för att kolla läget på agendainnehållssortimenet. Det negativa var att butiken kommer att stänga för renovering efter helgen och öppna först någon gång i november. Det positiva var att det var rea i butiken. Agendainnehåll var kraftigt nedsatt, så jag försåg mig givetvis. Rean var annars väldigt urplockad, hittade iallafall ett par söta julprydnader.

Nu när jag stod där med mitt nya agendainnehåll insåg jag att jag inte vill/kan vänta till årsskiftet med att börja använda den stora. Jag behövde alltså almanacka för årets kvarvarande månader. Ska väl inte vara så svårt tänke jag, borde till och emd kunna få det till reducerat pris.

Jag tänkte fel. Den ganska snobbiga tjejen (dom brukar vara så trevliga på Birger Jarlsgatan!) meddelade att dom inte hade 2007 kvar. Gick till NK, där dom var betydligt trevligare, men inte heller där kunde dom plocka fram årets almanacka.

Återstod bara ett alternativ: www.mulberry.com Har nu mailkontaktat under dagen med trevliga Louise som skickar mig 2007 till reducerat pris. Thank YOU! (med bröderna Marx-uttal)

Förstår ni att det kommer att bli som porr för mig att inreda en alldeles ny agenda?

13 kommentarer:

Anonym sa...

åh - jag förstår precis, det är religion!

Annie - PD sa...

Jajo, jag förstår. Jag gillar verkligen agendor. De härliga att bläddra i, notera i och planera utifrån :)
När det dessutom kommer nya saker i sortimentet till "inredningen" i dem blir jag riktigt en riktig happy camper...

Minna sa...

du kan skriva in att min bebbe är planerad till 8/1 och att jag fyller 31 5/2.

:D

Lillie plein damour sa...

Jag hade inrett min Mulberry men det tar som himla plast i väskan sâ den fâr stanna pâ jobbet
Nu har jag en mindre i väskan.
Men jga tror att jag kommer att köpa en PDA snart.

Linda K sa...

hedgehog: true religion! :D

annie: det är himmelriket :)

minna: först prio! :D

lillie: jag är redo att släpa, vill man vara fin får man lida pin ;) det kommer aldrig att bli nån elektronisk agenda för min del.

Mie sa...

Ha ha good luck;)

Linda K sa...

mie: nema problema :)

Anonym sa...

Men hur stor är stor? A5? A4? A3? ;)
Stora agendor är guld!

Linda K sa...

frökenfröken: ha ha ha en A3 vore nåt! :D nä den är väl A5-format ungefär.

Anonym sa...

Förstår fullständigt att du slog till. Har haft planer på en sådan ett bra tag. Fattar egentligen inte varför jag aldrig slår till??! Kanske är just beslutångesten om storlek. MEN big is best. Tror jag...

(Där ser du hur jag är - velpotta! Kan inte maken bestämma och bara komma hem med en till mig?)

Funderar L8

Linda K sa...

l8: nu kör jag iallfall, meddelar hur det känns :D

Anonym sa...

Här i trevliga Helsingfors-butiken fick jag resten av 2007 på köpet då jag köpte min (stora) kalender. Älskar kalendern!!

Linda K sa...

anna: ser fram emot den! :)