måndag, september 17

List-Linda

Tills hjärnan fungerar igen blir det en lista. Hittad hos söta Nippertippan (hon som bor i samma land som Mads).

Tre saker som alltid finns i min...

Kyl: vaniljyoghurt light, frukt, blå mjölk
Frys: blåbär, is, sonens glasstrutar
Skafferi: pasta, müsli, the
Handväska: agenda, läppe, bok
Sminkväska: mascara, ögonbrynspenna som också funkar som kajal, ljus ögonskugga
Badrumshylla: tandtråd, deo, Dermalogicas ansiktskräm
Tvättkorg: strävar efter att den ska vara så tom som möjligt. kläder, kläder och kläder?
Skohylla: träskor med kurbits, klackar, stövletter
Förråd: det mesta, allt och lite till
Hjärna: hemlisar, älsklingar och... kaffe!
Jackficka: mp3, snorpapper, en kastanj sen förra året
Kryddskåp: italiens salladskrydda, citronpeppar, örtsalt
Balkong: vattenkanna, parabolantenn, ledsna perlagoner
Barskåp: alkolhol x 3
Köksbänk: mortel, skärbräda, kaffemaskin
Fruktkorg: äpplen, bananer (fast dom är i kylen), apelsiner (också i kylen)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kul, men vad är "läppe", är det någon stockholmsslang för läppglans? :-D Och har du apelsinerna i kylen? Är det bra för dem? Håret ser inte så illa ut, det är ju på väg mot page ju!

Anonym sa...

Jag gillade denna lista så jag lånar den lite :-)

Nu ska jag dricka vattensubstitut! ;-)

Linda K sa...

petra: stror inte det är direkt sthlmsslang? kallar lypsyl för läppe.japp apelsinerna mår prima i kylen. mmm men jag vet itne om jag ivll ha page än, är lite inställd på underbaraclara-looken :)

nattvinge: kör så det ryker :)

Anonym sa...

Varför hava frukt in da kyl?

Linda sa...

hahahaha, jag läste "snorpapper från förra året". my god, tänkte jag. :D

Anonym sa...

Åå, kan man inte få se lite hemma hos-bilder nån gång?

Linda K sa...

gloom: varför inte?

linda: med lite tur kan man säkert hitta ett sånt också ;)

anna klara: det får man väl ibland. men jag gör inga hemma hos-reportage ;)

Anonym sa...

Jag gör en Sonja, fast med hänvisning. Frukt i kylskåp, väldigt sydeuropa :-)

Linda K sa...

soja: ha ha ha. jaså? har alltid haft det, blir så snabbt gammalt annars.