onsdag, september 26

*kastar första stenen*

Äh vasjutton, jag gör som Clara och kastar lite sten i glashus.

Jag gör det själv ibland och tänker inte så mycket på det. Men när jag läser det hos andra blir det mycket tydligare. Det här med att man på något sätt måste förklara inköp av ett nytt plagg. Det kan man göra på föjande sätt:

- Det här kommer att bli höstens stora favorit.
- Jag kommer att använda den dagligen.
- Och så var den ju så billig.
- Jag har verkligen letat efter en sån här hur länge som helst.
- Den här kan jag ha i flera år.

Eler så kan man ju säga som det oftast är:

- Jag var så himla shoppingsugen och var tvungen att få utlopp för mina lustar.
- Jag ville ha den, trots att jag inte alls behöver den.
- Jag tänkte inte alls, jag bara shoppade.
- Har sett den på flera andra och villa ha en likadan.

10 kommentarer:

Anonym sa...

"Halva priset"

Anonym sa...

Mitt i prick :)!

Anonym sa...

Jag köpte den för att jag hade råd, ville shoppa och ville ha den?

Är den en Sisela Linblom går igen debatt under uppsegling? :D

Linda K sa...

sandra: givet!

kicki: ja eller hur :)

dtk: ingen aning :)

Anonym sa...

Som jag längtar till jag verkligen kan köpa en massa kläder med alla tusen ursäkter som finns. Snart, snart, snart är jag klar med pluggandet. Då ska jag lägga mina första löner på kläder! ;) Så, jag tycker mest det är härligt när du hittar på anledningar till att köpa ngt. :) Trevlig fortsättning på veckan!

Linda K sa...

kilen : och det tycker jag du gör alldeles rätt i! minns mycket väl känslan av att börja jobba och tjäna pengar :D detsamma!

Lox sa...

En jesus.

(Tack Minna för att du delade med dig av det uttrycket.)

Linda K sa...

lox: det passar till det mesta. och annars kan man använda det ändå.

Anonym sa...

Just det. Så är det. Jag har t.ex. redan köpt mina egna födelsedagspresenter (fyller 27/10..) från min man. :)

Linda K sa...

cicci: smidigt.