fredag, september 7

Storleken

Innan jag börjar skriva vill jag hålla ett litet försvarstal. Det jag ska skriva om är bara vad jag tycker. Jag har ingenting emot folk som är som det jag ska beskriva. Jag tycker bara så och har alltid gjort, och nu tänker jag skriva om det. Själv har jag stora fötter och enormt huvud, och det finns säkert många som inte går igång på det. Så, nu vet ni.

För härom dagen när jag var på ett lunchseminarium i stan var föreläsaren just en sådan person. En man med mycket små händer. Inte bara halvsmå, utan specifikt små. Med korta fingrar. Jag inser att lika lite som jag kan krympa mitt huvud kan en man med små händer expandera dom. Men jag tycker inte det är vackert. Jag tycker det är lite otäckt till och med. Vet inte varför. Jo jag tror att det kanske är känslan av att själv verka stor i jämförelse. Det är ju alltid aningen jobbigt att vara kvinna och ha någonting som är större än en man. Utom bröst då. Men där går jag väl också bet ibland, harkel host...

Japp där har ni det, out in the open. Jag föredrar stora händer. Stora fötter också, iallafall större än mina. Annars är jag rätt liberal.

/er egen vattenskalle-Linda

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, stora dasslock till nävar ska det vara!

Linda K sa...

amelie: ha ha ha, du e me mej !:D

malla sa...

ja, tack! Stora... tänk å hålla handen med en som har mindre händer än sig själv... Sen (det är fre em..) finns det väl någon connection mellan stora händer och... ;D

Anonym sa...

amen. Jag tycker samma som du :)

Linda K sa...

malla. ha ha ha, jag VISSTE att det skulle komma ;D

hedgehog: helig helig helig :D

Anonym sa...

Om en kille har mindre händer, fötter eller bara är kortare än jag är det mycket jobbigt. Fast egentligen kanske det är jobbigare för honom än för mig... För det innebär ju att han är under 156 cm lång. Lilleplutt.

Linda K sa...

agneta: antagligen rätt jobbigt för båda :)

Linda sa...

jisses, jag trodde att jag var ensam om detta ogillande. dessutom tycker jag att korta armar är lika illa. och det brukar ofta höra ihop: korta armar & små händer.

fy.

Linda K sa...

linda: vi ryser lite ihop :)

Anonym sa...

Jo håller med, för små händer, fötter, för liten...
jo det har betydelse. Själv vill jag ju känna mig liten och kvinnlig mina 177 cm öh och 39 i skor till trots. Håller helt, fullt och ännu mer med.

Anonym sa...

Halloj!
Jag hitte hit via nyligen.se och jag måste säga att jag fastnade för din blogg. Du skriver helskönt!
Jag kommer tillbaka:)

Linda K sa...

cosmopolit: åh lång tjej, snyggt! jag är bara 173 :)

bulan: hej! vad kul, välkommen :D

ingis sa...

Dina reflektioner är ju bland dom bästa!