tisdag, september 11

Skicka vidare

Med risk att driva läsare till vansinne och maximal uttråkning. Men bara det här:

Spara det bästa och släng resten! Behåll bara saker som du verkligen älskar, som du förknippar med underbara känslor och upplevelser. Gör dig av med allt som du behåller av plikt eller utifrån skuldkänslor, hyser ambivalenta känslor inför eller helt enkelt bara har för många av.

Jag har för många väskor. Den senaste inhandlades av bara farten. För att den var röd. För att den var väldigt fin. För att den fanns där. Så kommer man hem och älskar sin väska. Men man kommer sig inte för att använda den. Den hänger bara där. För att den på något sätt ändå inte känns helt hundra. Inte för mig. Så nu är den på väg hem till en annan som jag tror den är 110 procent rätt för.

Feng shui and goodbye, kära väska!

18 kommentarer:

Ann sa...

Tänkvärda ord som jag skall sätta upp hemma överallt. Här skall röjas mucho!!!

Anonym sa...

Från att ha läst din blogg lite sådär ibland har jag nu blivit snudd på beroende. Åh, det är jättekul att läsa (och se) lite av ditt liv.

Anonym sa...

helt rätt!!!

i wish i wish iwish att jag var bättre på att slänga grejor...trots än att jag bott i en ryggsäck de senaste åren är jag expert på att bunkra massa skit..

www.wasabilicious.blogg.se

Anonym sa...

Säger du det .. :D, :D
Allt det du skriver här är så på pricken jag. Känns skönt att kunna få lite perspektiv på sitt beteende. Än så länge har jag inte kommit i närheten av feng shui. Min röda fina väska som köptes i somras, hänger fortfarande på sin krok.

Anonym sa...

jag har allt för mycket hemma som aldrig får komma fram och leka med mig. Bla giraffarmband, så söta med känns så fel på. Sittandes framför datorn hela tiden - slutar det alltid med att de ligger bredvid.

När du är klar där hemma är du välkommen hem till mig och röja ut. För här behövs det inte bara röjas utan även läggas ut annonser på blocket.

Annie - PD sa...

Rätt! jag har skickat iväg så mycket nu. Det känns bara bra. Ingen ångest :)
Senaste gåvan var till min granne som fick en 3 års stor tidnignshög av Sköna Hem igår kväll. Puh.

Anonym sa...

å-nej den snygga

Glamourbibliotekaren sa...

Amen.

Problemet er (haha) at man ikke husker dette når man er ute på shopping. Klarer man å kjøpe BARE ting man virkelig elsker?

Jeg tror jeg klarer det nå, etter mange års trening. :)

Linda K sa...

ann: ja du har ju verkligen tillfälle nu :D

poppy: kul att höra, fortsätt så :)

ronnie: inte alltid så lätt, man får ta lite i taget.

cicci: ha ha ha. grejen är inte att göra sig av med röda väskor, särskilt inte om det är sann kärlek :P

nilla: oj oj jag kommer att ha göra hemma och på jobbet en evighet framöver :D

annie: prima om man kan glädja nån annan med sånt man själv inte vill ha längre! :)

mum: jepp, men ingen älskling!

glamourbibliotekaren: ibladn vet man väl tyvärr inte om man älskar något förrän efter ett tag. men man kan ju alltid rätta till sina misstag :)

Sincerely Johanna sa...

Var försvann väskan? Tradera?

Anonym sa...

att förpassa sina underbara inpulsköp till bättre behövande, eller i alla fall nån den är mer rätt för, låter onekligen som en intressant idé. är dock rädd för att jag kommer ha mycket stora problem att skilja mig från mina älskade oplanderade köp. Men jag läser och lär!

Anonym sa...

Brukar inte kommentera men jag måste bara säga att jag blev riktigt inspirerad av citaten från feng shui boken! Nu måste jag genast upp i sovrummet och rensa :)

Just ja, glömde säga att din blogg är en guldkant i vardagen

Linda K sa...

johanna: nä till nån som verkligen ville ha den :)

frida h: om det är nåt man verkligen älskar och vill ha ska man givetvis behålla. men när det inte känns helt hundra brukar man känna det rätt snart.

Linda K sa...

malin: vad kul att höra! rekommenderar varmt hela boken... utom kapitlet om tarmtömning och den ultimata avföringen (varför?), det hoppade jag över.

Anonym sa...

Sådär blir ju jag med jämna mellanrum - har ju sålt alla mina gucciväskor, mina Dior och alla andra dyra grejor jag köpt baraför att...

Nu köper jag bara sånt som jag älskar på en gång och som jag vet att jag kommer att använda. Jag blir stressad av att äga för många saker. Jobbigt.

Men visst är det skönt, att rensa?

Linda K sa...

hedgehog: det rä mycket tillfredställande!

Missy sa...

Den där personen blir nog VÄÄÄLDIGT glad. Så tror jag ;-)

Linda K sa...

missy: ja det får vi verkligen hoppas! :D