måndag, september 10

...ere sönda i sängen hos mig

Diskuterade med kollegan vad skönt det skulle vara att stanna hemma en dag och vara småsjuk. Inte så att man mår uselt, men ändå så pass hängig att stanna hemma kändes legitimt. Då skulle man ha bunkrat med en god bok och några sköna mags (flummig kortvariant på magasin), ligga i soffan och softa med en enorm kopp the bredvid. Och när man kände hänget komma över en sov man en timme eller så. Givetvis iförd myskläder.

Jag känner mig inte helt stanna hemma-legitim. Men snudd på. En förkylning gör entré med stormsteg. Undrar hur det känns i morgon?

Translation: someone please catch me a cold?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Atjoo!

Anonym sa...

Det där saknar jag - när barnen var små och lite småsjuka så man kunde vabba en dag och bara ha det mysigt :)

Nu är det slut för evigt med sånt, och det känns lite sorgligt tycker jag.

En mammas bekännelser sa...

Ja det är ju mysigt, speciellt i sånt här grå, trist väder som idag!

Så jag hoppas att du blir lite sjuk....(öhhh första gången som jag önskar nån det).

Linda K sa...

tomas: tack!

hedgehog: mmm det är inte fel alls :)

en mammas bekännelser: tack :D

Glamourbibliotekaren sa...

sånn var min onsdag! :) (og torsdag...)

Linda K sa...

galmourbibliotekaren: åh! hoppas bli lite lite sjukare tills i morgon... ;)