lördag, september 1

Däcksparkaren Linda

Vi funderar på att köpa en ny bil. En större. Idag tittade vi på en. Jag är kass på bilar. Jag menar kass. KASS. K-A-S-S. För att dom är så fruktansvärt ointressanta. Kan liksom inte se skillnad på märken. När någon frågar vad vi har för bil svarar jag: en röd avlång.

Jo jag kan Volvo. För såna växte jag upp med. Sen tycker jag att de flesta ser likadana ut. Bil som bil. Den vi tittade på idag var enorm och amerikansk. Mörkbeige utanpå. Beige skinnklädsel. Funkar för mig.

Fast maken har förstår många bollar i luften.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag är likadan. Det enda jag bryr mig om är färgen. Och att det finns en spegel i solskyddet. Helst med lampa ;)

Minna sa...

Jag vill också ha ny bil.
Jag hatar vår knarkarbil.
Tänk vad jag och bebben kommer att skämmas när Kemisten ska ratta runt oss i det schabraket... :O

Linda K sa...

hedgehog: damn! glömde kolla det!

minna: bebben till ha porsche tror jag :D

Anonym sa...

huvudsaken är att bilen funkar

Linda K sa...

mum: och har fin färg!

Anonym sa...

Gula är snabbast, vi har en sån.

Linda K sa...

mafo: gult är fult ;D