torsdag, september 6

Bibliotekarien har läst

Busters öron av Maria Ernestam

Min kollega beskrev boken som fullkomligt knäpp och väldigt bra. Själv tycker jag att den är helt fantastisk och jag beordrar alla att läsa den. Handlar om en kvinna i övere medelåldern som börjar skriva dagbok om sin barndom och uppväxt. Rolig, gripande, tragisk, spännande, ja allt. Med i bilden finns en fullkomligt vidrig mamma, en elak hund (Buster), väldigt mycket rosor, en småsenil gammal tant och mycket mycket mer som gör det här till en klart fullpoängare.


9 kommentarer:

dddd sa...

Vad bra. Den ska jag läa vid tillfälle! Ni-na-ni-na-ni-nanna... :)

Annie - PD sa...

Oj en femma. Hmm, har för mig att jag gillade den men inte så mycket. Den var väldigt speciell i alla fall :D

Linda K sa...

miss kyd: ninannanaa ninninannanaa ninannananaaaa...

annie: en goding tyckte jag :D

Anonym sa...

Den är redan införskaffad....såg den vid kassan på Willys och komihåg att du läste den så den slank ner. Har tyvärr inte hunnit börja men nu blev jag jättesugen. Helgens Att göra!!!

Anonym sa...

Låter som en nästa bok. Och jag noterar att Du har valt "Påven Johanna". Om den tyckte jag mycket.

Anonym sa...

Åhmenåhhh, läs hennes debutbok!!! En mörk pärla med en skön tvist!

Linda K sa...

anonym: enjoy! :)

anneca: ja den verkar riktigt lovande :)

fiffiluran: så får det bli! tack :)

Anonym sa...

Håller med - "läste" den i talboksform. Utmärkt till alla tråkiga hushållsgöromål!
Ingrid

Linda K sa...

ingrid: kan tänka mig att den gör sig så! har lyssnat på flera av ingrid nolls böcker, hon har lite samma stil och är sann njutning :)