Ja det som pågår på NK alltså. Där dom säljer "unika produkter och varor i begränsade upplagor", vissa specialdesignade "enbart för NK". Jag undrar lite hur det går till. Snackar vi den vilda hysteri som infinner sig när H&M släpper en designerkollektion? Står folk utanför varuhuset en timme innan det öppnar och armbågar sig sen in och fram till Tommy Hillfiger-klänningen som bara finns i åtta exemplar eller den zebramönstrade Ballykängan? Tänk om man får tag i fel storlek? Hoppsan, det blev en 36:a, och jag som har storlek 40. Då är det kanske säkrare att ge sig på grejerna. En sak mindre att foka på, liksom.
Själv känner jag noll intresse att investera i dessa unika produkter. Mycket fina saker, men det finns så mycket annat fint också. Så unik behöver jag inte vara.
Någon med erfarenhet av hur det går till på NK när det unika utbudet släpps?
2 kommentarer:
Hej :) jag jobbar på NKs marknadsavdeling och har jobbat med den här kampanjen.. många har sagt att det här har varit den bästa kampanjen som NK gjort på länge vilket är suuuper kul. Japp, vi har haft olika släppdatum på alla produkter och på flera har folk stått och köat för att få sitt ex. Igår tog leksakståget från Brio coh Pour slut på 10 min. Alla prdoukter har släpts kl 12 på respektive släppdag :) välkommen in.. fastän du inte vill vara unik ;) kram
fashionholic: ja jag var inne och läste hos dig, intressant! är inte alls negativt inställd till grejen, men det är nog inget för mig. orkar inte köa :)
Skicka en kommentar