torsdag, november 3

Sonens matkompisar

Sonen pratar helt hysteriskt nu för tiden. Två favvo-ord är moussaka och pitepalt. Anledningen till dessa märkliga ordval är:

moussaka: han får det i barnmatsburksform ibland och tycker det är jättegott. Vid något tillfälle sa jag "åh vad gott med MOUSSAKA, Carl!". Moss-ackaaaaa, svarade han och säger det nu titt som tätt om de flesta maträtter.

pitepalt: såklart från barnböckerna om kaninerna Pite och Palt. Sonen har två små leksaksgrisar hemma som har döpts efter dessa. Dom bor på köksbordet och är alltid med vid middagen. Pitepaallt, gastar sonen och låter grisarna bada i mjölkglaset.

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha - så gulligt!!

Det första ord jag kunde tyda från min dotter var när hon var typ noll år och helt plötstligt sa McGiver...

Det var antagligen inte alls med flit men gissa om jag blev förvånad. Hon har nog inte sagt det igen sen dess ;)

Linda K sa...

sara: HAHAHAHAH åh den gamla 80(?)-talshjäten. Honom bänkade man sig framför när han äventyrade på TV :D Är rädd att jag tyckte han var himla snygg oxå :S

Anonym sa...

han var snygg då - på den tiden... Det var ju typ David Hasselhof också - på den tiden =) - alltså förr i tiden...

Jag minns honom bara svagt, McGiver, det var väl han som kunde göra typ ett vapen av en korv med bröd eller nåt sånt?

Polly sa...

:) Gulligt!

Carl ville jag att Lillgrisen skulle heta, men det gick inte att komma överens om det med barnets far så det fick bli.. öhh... Lillgrisen (!) istället. ;)

Linda K sa...

sara:*skrattar hysteriskt* ja visst var det han!

polly: japp, älskar det namnet. Gillar Lillgrisen också;)