torsdag, november 17

Dagens mantra: skum...FRUKT är gott!

Har nogsamt förklarat för maken att godis inte längre är en del av mitt liv. Inte ens på helger. Så kommer han hem efter veckomathandlingen (ka-tjing! vuxenpoäng!) med detta. Till sig själv.

Dumle kan jag leva utan. Men Tomteskum! Tomteskum är min megafavvo. Tomteskum is my middle name. Jag *hjärta* Tomteskum. Ja ja, jag överdriver. Och det är makens födelsedag på lördag, så han förtjänar en massa gott. Själv ska jag festa loss på...satsuma!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar cocosprickar, det är världens godaste godis... fast färsk ananas är godare!

Anonym sa...

juleskum är en av mina få favoriter. dels för att det bara finns vid jul och delas för att jag är en frukttjej.
men Linda; allvarligt vilken snygg grej med ditt bayswatersparande i vänsterkolumnen.
well done!

Anonym sa...

Ja juleskum! Mmmm... det åt jag igår. Men jag är impad av ditt sparande ändå!

Anonym sa...

men om det är maken som har köpt godiset - då sparar du ju i alla fall inget på att inte äta det? så då kan du ju äta juleskummet och ändå spara till bayswatern? eller?

Linda K sa...

HA HA HA! Jag känner ert stöd och det värmer. Anledningen att jag hoppar skumtomtarna är främst att jag vill smalna av lite. Och när jag är duktig och lever sunt lägger jag en peng i "chokladkassan" som belöning. Löjligt, ja kanske, men det funkar!