måndag, november 21

Dags för en klädlista

Hittade en lista hos Linda som jag lånar:

1. Hur många jeans/toppar/skor har du? Jeans: 9 par i garderoben, okänt antal på vinden. Toppar: vad kan det va...20-30 stycken? Skor: en omöjlighet att besvara, har noll koll. Ett (stort) gäng.
2. Hur många kläder/skor/accessoarer köper du i veckan? Olika. Nu när jag sparar till chokladväskan försöker jag att inte shoppa alls, men det misslyckas ju såklart.
3. Hur många väskor har du? Samma svar som på skor fråga 1.
4.. .och hur många av dom är märkesväskor? Tre Mullbär, två Louis Vuitton, en Longchamp, en gammal The Bridge, och andra med varierande märkesgrad.
5. Hur mycket pengar lägger du ut på modefronten i månaden? Lagom säger jag. På tok för mycket säger maken. Galet mycket säger kompisar.
6. Vad är din favoritaccessoar? Vigsel- och förlovningsringarna.
7. Beskriv din stil med tre ord. Planerad. Snygg. Blandad.
8. Hur många solglasögon äger du? Äger några stycken, använder mina RayBans och mina Mulberry.
9. Vilken stilikon klär du dig efter om du har någon? försöker inte klä mig som någon speciell men inspireras såklart av flera. Bland andra Nina Persson, Kirsten Dunst, Rachel Bilson...
10. Vilken är din favoritdesigner? Trivs/har råd med Tiger och Filippa K.
11. Vilket är ditt favoritplagg just nu? jeans jeans jeans.
12. Vad är nästa köp? köper kusinens svarta v-ringade Stellatröja på onsdag. Vad som händer innan dess vet ingen...
13. Shoppar du secondhand? Får sällan tillfälle, men gärna.
14. Vilken är din favoritaffär? Jag fortsätter att hävda att NK är en enda stor burik!
15. Är din garderob fullsmockad? Nja inte så farligt. Lägger upp i kartonger på vinden och när det legat av sig där slänger jag eller säljer på second hand.
16. Vad för plagg/accessoar köper du helst? Jeans. Koftor. Väskor. Skor. Barnkläder :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

allvarligt Linda. du behöver ingen bayswater...har du tre (?) mulberrys redan? my god så orättvist! sälj någon, kvinna! eller skaffa en dotter så hon kan ärva dem av dig!

Linda K sa...

lindadarling: ja det är ju helt knäppt jag vet. Men det är mina bebisar, kan inte göra mig av med dom. Och dom ser inte alls ut som Bayswater!

Nu fick jag ju en son, kanske hans blivande flickvän/sambo/fru vill ha dom när jag blir gammal och senil och lika gärna har mina saker i en dra-maten??

Anonym sa...

jaaa! det låter jättebra! du ska alltså bli en snäll svärmor!? loves it.
och det är klart; ingen väska är den andra lik. kör hårt.

åsa sa...

den här bloggen borde heta väskfrossa!

Linda K sa...

åsa: ja det har du rätt i! Men då skulle jag inte kunna skriva om allt annat knäppt som ryms i min hjärna... :P