torsdag, november 10

Been there, done that!


Phu! Det var kaos, som väntat. Vi var ute i god tid, "på möte" för att tala i jobbtermer. Face to face med hela Stella-kollektionen, men bara en glasvägg som skilde oss åt. Tick tack tick tack sa klockan och drog ut på tiden. Personalen cirkulerade runt där inne och klämde på plaggen, fotade sig själva och oss.

Så kom vakterna stegande. Klockan slog tio och glasväggarna drogs åt sidan. Sen gick allt mycket fort. Stellaplaggen försvann i ett virrvarr av människor som slet och drog. Det var som en bisvärm. På tio minuter, om ens det, var allt länsat. Vi provade loss i stora provhytten. Måste säga att vi kammade hem storvinster!

Kom över följande:
denim pants (blå)
sweater with satin
djupt v-ringad svart tröja (finns i grönt på hemsidan)
nyckelring med svart panter

Efteråt gick man runt i butiken med de utvalda klädesplaggen tryckta mot bröstet och var liksom lite yr och torr i munnen. Jag hade ett par jeans över. Minns hur det var förra året när jag hade sonen med mig, så jag gav dem till en mamma med barnvagn. Hon blev jätteglad. Dagens goda gärning :)

Hur gick det för er andre denna dag som jag och kollegan Helena alltid kommer att minnas som Stella-dagen?

22 kommentarer:

Anonym sa...

jag köpte samma tröja - fast i blått - många bilder på min sida ;)

Anonym sa...

looking good!
och ja, jag är avundsjuk som sitter här hemma i pyjamas vid lunchtid med ett snormonster färg grön.

Anonym sa...

GRATTIS!!! Ni ser urtjusiga ut. Önskar att jag kunnat vara där.

Linda K sa...

linda: åh stackare. Satsa på onlineshopping på måndag om du är i Stella-behov.

anita: tack för sms:et i stundens hetta. Var itne kapabel att svara just, var nämligen i ett coma-liknande tillstånd ;)

Petra sa...

Jag fick jeansen också!

YES!

Här är min stella-dag:
http://enannansida.blogspot.com/2005/11/mode-blogg.html

Anonym sa...

Två av mina kollegor åkte till HM i Sickla på lunchen. Det som fanns kvar var ett gult linne - strl 46!!
Berättade om dina fynd!
Ingrid

Linda K sa...

petra: just varit på din blogg och kommenterat :)

ingrid: mmm hårda bud i mellerud! Allt gick åt på några minuter, så lunch-shopping var önsketänkande. Komiskt, det hände faktiskt ett gult linne kvar i Kista också, strl 46...

Anonym sa...

Hallå där! Kan rapportera att även på HM i Täby sa det SCHLOFF. Var där mest av nyfikenhet, men väl på plats sögs man in i den allmänna hysterin och tog upp jakten.
Kom över en wrap-klänning i blått stl 34 och ett linne i samma färg stl 36. Linnet är för stort så det ska jag försöka byta. Klänningen är jag osäker på om jag ska behålla. Är du intresserad såna fall? Skärpet jag hade velat ha såg jag inte skymten av. Det sa väl RASSEL innan jag ens klivit innanför dörren. /Jenny

Petra sa...

Liv och lustar ja! ;-)

Vad har du för storlek i dina jeans? Jag var på jakt efter 38:or, det brukar jag ha men fick bara fatt på ett par i 40 så jag tänkte jag chansar och de är faktiskt på gränsen till för små. Känns som ovanligt tajt modell. De sitter som smäck.

Vad gör en webb-bibliotekarie? Det låter spännande! :) Du borde gilla min bok-blogg då! *hehe*

Anonym sa...

Åh jag blir så deppig att jag inte avr där och kunde roffa åt mig den blå wrapklänningen...

Anonym sa...

Mäh? Mina jeans i stl 38 är för stora så jag är ute efter ett par stl 36 om nån vill byta.

Linda K sa...

anna: min kusin köpte 36:or men vill ha strl 38. Kanske ett byte är på sin plats?

Linda K sa...

hotspot och jenny: ni kanske ska göra klänningsaffär ni två? Jenny har och hotspot vill ha! :)

Linda K sa...

petra: jag skulle egentligen vilja ha en strl 37, men det finns ju inte så det fick bli 38:orna. Jättenöjd med dom!

Webb-bibliotekarier gör som vanliga bibliotekarier fast bara elektroniskt. Typ.

Anonym sa...

parfymen som man fick med var ju urgod! själv slog jag till på en grön klänning. Tjusig som 17 tycker jag. De fina tröjorna som ni har på er var tyvärr slut.. :( men kanske kommer in fler imorn ju..

Linda K sa...

anonymous: öh parfym? där missade jag nåt!

Anonym sa...

exakt samma för mig med :) hade på mig det idag på jobbet hehe.. ni ser snygga ut där på foto :)
fast sen köpte jag en massa andra saker som inte passade, det ska jag sälja eller byta om någon vill.. se min blogg

Anonym sa...

hm, parfymen låg i en liten kartong o den kanske inte räckte till alla... en give away sa dom iaf i kassan o ja tackade o tog emot!
/e

Polly sa...

Vad snygga ni blev! Jag är sugen på jeansen, men det blidde ingen stellashopping för mig.

Linda K sa...

polly: säkert folk som lämnar tillbaka plagg, jag funderar på det. Och så skulle det visst komma påfyllning i en del butiker. Om du fortfarande är shoppingsugen alltså :)

Anonym sa...

Tjusigt! Bilden på dig och Helena alltså! Kommer ni så på nästa en-hets-möte? Mikael har visst påkallat enlig klädsel... Så det gäller att inte Stella till det för sig genom att komma konfektionsdressad...

Jag gick förbi kravallerna på H&M och shoppade en vinterjacka på Stadium istället + galvade plåtbitar på Clas Ohlson. De ni!

Anonyme Peo

Linda K sa...

Peo: AHHAHHAHAHHA du har hittat hit, anonyme Peo! Kul!

Jag antar att det inte var lika hetsigt på Stadium och Clas Ohlson? Gavlade plåtbitar såg jag dessutom inte till på H&M, så du gick helt rätt! ;)