onsdag, november 16

Konst var det här

I dag är det konstlotteri på jobbet. Har vunnit två gånger på fyra år, inte illa pinkat (om jag använder olämpliga och snudd på svordomsord i min blogg nuförtiden kan det bero på att boken jag läser, "100 höjdare", starkt påverkar mitt ordval. Den är vansinnigt rolig men ibland smått chockerande grov i sitt språk.) (Sen kan man ju förresten diskutera huruvida "pinkat" räknas som en svordom eller ens ett olämpligt ord? Spar den här diskussionen till ett annat inlägg...) Så egentligen borde väl min kvot vara fylld en tid framöver. Ger inte upp hoppet dock! Finns massor av fina tavlor och lite keramik. Skulle föredra en tavla jag.

Om jag fick välja och vraka skulle jag lugnt välja den här:

UPDATE: Klart tavlan är min, jag är ju med i bilden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis du vann! I år igen, måste vara jag som för tur med mig :-) Nr 11 så med lite tur blir tavlan din...

Linda K sa...

Helena: Men är det sant!? Hurra! Då får vi hoppas att dom andra väljer katt- och fruktmotiv ;)