måndag, november 14

Mmmmmmauro

Mmmmmman kommmmmmer inte ifrån Mauro. Min ungoms Ratata-hjälte. "Jag kallas doktor käääärlek, medicus amooooor, kom till meeeeeej, i hjärtat ditt jag booooor". Åh vad bra dom var. Sen har det varit lite upp och ner med Mauro, enligt min mening. Men nu har jag helt fastnat igen. "Kall stjärna, på dansgolvet rör vi oss som en, kall stjärna ditt läppstift över himmelen". På radio ett. Fast jag trodde han sjöng "kalla stjärna". Det är ju så det låter i låten. Inte enligt alla andra som skrivit ner texten på Google.

Ingen aning om hur de andra låtarna på Herr Jimsons äventyr är. Nån som tycker nåt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

älskar doktor kärlek!

o kall * är åxå bra

Linda K sa...

mary: mauro i mitt hjärta låt mig besjunga dig nuuu....en blandning av sött och salt ;)