måndag, september 3

Morgonbestyr

Det slår aldrig fel. När på morgonen jag än riggar upp spegeln (för ja det gör jag. Spegeln står i vanliga fall lutad mot en vägg, och om jag tog dagens outfit så skulle mitt rum komma med i bakgrunden och det skulle bli estetiskt oriktigt.) och tar mina bilder går hon förbi utanför. En dam som jobbar här. Och hon tittar alltid in och får syn på mig, posandes.

Spelar väl egentlgien ingen roll, jag kan bjuda på det. Men jag undrar vad hon tror? Där står den där tokiga bibliotekarien och smilar in i en spegel och tar kort på sig själv. När vi ses nån gång i korridoren låtsas hon som ingenting och då gör jag samma ska. Vad säga liksom?

Idag har jag skinnkjol. Det känns ganska 80.

9 kommentarer:

Anonym sa...

hon kanske tror att du har någon sorts hemlig personlighetsstörning... och därför inte törs säga hej eller så, utifall du blir en galning?

Linda K sa...

hedgehog: ja hon ska veta sin plats, morr ;)

Anonym sa...

Haha - skit i damen - hon har säkert tusen funderingar på varför du posar framför spegeln med mobilen i högsta hugg!
Och by the way - grymt snygg outfit idag!!

Linda K sa...

sophie: tack rara :D

Sus sa...

Du är en riktig snygging idag iallafall 80´s here we come!

Sus

Linda K sa...

sus: jey! :D

Lillie plein damour sa...

Snygging där!

Annie - PD sa...

hihi, ta reda på vad hon heter och skicka länk till bloggen. Gärna ett foto där hon passerar i bakgrunden :D

Linda K sa...

lillie: man tackar :*)

annie: HA HA HA! då tycker hon nog att jag är ÄNNU galnare :D