tisdag, september 11

Ja det vet man ju hur DOM är

Nyligen fick jag en sur kommentar om att jag var inskränkt och fördomsfull för att jag stoppade orden skånska och enorm i samma mening. Nu tar jag ytterligare ett steg in i fördomarnas förtrollade värld (jag som har varit på mångfaldsseminarium och allt).

Bilförsäljare! Vad är detta för ett släkte? Jag blir alldeles matt. Medan jag väljer att inte ens befatta mig för maken fullt krig med denna avart som verkar leva på en egen planet i ett annat solsystem.

Nisse Bilkille: Ja visst jag skickar en offert pronto yes box sir! Sen kommer det aldrig någon offert. Ring ring, finns Nisse Bilkille där ? Nä han har gått hem. Jamen vafan ska ni sälja bilar eller inte? Nähä men behåll alla själva då.

Nästa gång dissar jag eventuellt snickare, målare, rörmokare och elektriker. Ja, sånt pack ni vet.

Finstilt: innan någon upprörs alltför våldsamt över detta brutala inlägg vill jag meddela att jag under hela skrivandet har haft en glimt i ögat. En liten en, men dock en glimt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

I'm with you girl! Det går dock inte att tala om bilförsäljare med en glimt i ögat.

Anonym sa...

Haha... måste erkänna att även jag blev lite upprörd när jag såg beskrivningen av den Skånska Kvinnan - även om det bara varade i en bråkdels sekund. Som skåning är man så van vid osmickrande stereotyper att man liksom automatiskt känner sig förolämpad. Men. När den automatiska upprördheten lagt sig tänkte jag att det kanske helt enkelt var så att det var en kvinna som var skåning, och enorm, och otrevlig. Det finns ju!

Själv är jag en liten spinkig skåning, som bor utomlands och har vant mig vid att folk tycker att jag som svensk borde vara lång, blond och vacker istället för kort, röd och... well, whatever.

Linda K sa...

mafo: nä antagligen inte :B

sexy lexy: och du tror inte att stockholmare får sin dos av samma sak? ;) sånt är ofrånkomligt tror jag, man får väl se det komiska i det istället :)

Minna sa...

Jag går in helhjäratat för att vara stockholmare och dryg... men jag är för blyg och mesig så det går inte så bra...

Fats när jag var på en Sibylla mitt i skogen i somras så fick nog lantisarna sig sitt skratt då jag högt berättade att jag hade ingen aning om hur man gjorde när man beställde... för att jag åt bara på McD!

Linda K sa...

minna: I´m stockholmare and I´m proud, liksom :D