tisdag, september 11

Hur jag gör

Ja ibland undrar jag själv också. Men det har blivit lite som att borsta tänderna. Fin vill man väl vara hur som, och ska man sen visa upp sig kanske man anstränger sig lite extra. Tänker ur schyssta klädkombinationer och så. Lägger fram dagen innan så man inte börjar hysterika i garderoben samma morgon (det kan man för övrigt inte utan att väcka resten av familjen). Sen söker man på jobbet upp lämplig spegel

a) den på rummet
b) den på toa
c) den i hissen

bränner av ett gäng foton och väljer ut det där man ser smalast, chicast och mest bedårande ut. Let me tell ya, ibland krävs det rätt många foton... In i Photoshop, upp på Flickr, bonus om det dyker upp några kommentarer under dagen.

Hepp.

23 kommentarer:

Anonym sa...

TACK :-) Jag är med hela vägen till precis före Photoshop. Men har du nån extrasmart kamera som släpper ifrån sig bilderna trådlöst, bor kamerasladden hemma, på jobbet eller i väskan. Att strömlinjeforma dessa manövrar...

Linda K sa...

mel e: har köpt till en liten sladdgrej (?) som man sätter in kamerakortet i (f*n jag kan ju inte vad saker och ting heter!) öh minneskort hälsar min kollega (hur ska jag klara mig utan henne???) så att fotona kommer in i jobbdatorn.

eh ja, nåt sånt... :*)

Anonym sa...

Och jag undrar en annan sak - du får så ljusa och skarpa foton - är det bra belysning på de ställen på jobbet där du fotar? Jag får aldrig till det fast jag försöker :(. Och på mitt jobb kan de inte ens bjussa på en helkroppsspegel (det borde ju vara en rättighet, eller hur?). Jättefina foton är det!

anna sa...

det låter lätt som en plätt! imponerande är det, likafullt... och inspirerande, dagens hamnar högt upp på min topplista!

Anonym sa...

Ok. Alla ni som skriver här. Hör upp!

Det är motivet, inte tekniken, som gör att dom där bilderna blir så vackra!

Linda K sa...

kicki: tack! vi få rinte helelr massage, om det är någon tröst... ja det gäller ju att ha bra ljus, är nog rätt gott om det här på jobbet.

fru a: tackar och bockar! :)

tomas: smicker kommer man långt med :)

Anonym sa...

Jag ska tvinga min chef att skaffa en bra helfigursspegel ;)

Anonym sa...

Åh du är alltid så snygg! Jag ska bli som du när jag blir stor ;)

Mie sa...

Ha ha, håller med ovanstående på samtliga punkter;)
Nu vill jag fråga om en helt annan sak! Jag ska uppgradera Flickr-kontot och vill kolla med dig om det är ok att lämna ut sitt kortnummer? Har du gjort det o lät de bli att skinna dig?
Sååå tacksam för svar;)

Anonym sa...

Idag tangerar nästan våra jobb varandra!

"– Det är oerhört roligt att se så många bidrag med så hög kvalitet från gymnasieeleverna runt om i landet. Vi är naturligtvis extra stolta över att Elin Jernberg på Rättviksgymnasiet som har skrivit "Skatsång, må de lämna mig!" blivit publicerad, säger marknadschef Tomas Xxxxx, Xxxx."

Frida sa...

Älskar dina dagens outfit! Fortsätt så! De piggar upp min dag och inspirerar dig!

Linda K sa...

maria: var anställds rättighet!

anna: ha ha ha, lycka till lilla vän :P

mie: tackar :D
jag har hat mitt i tre år och det har fungerat finfint varje betalning. tror faktiskt dom är seriösa och ansvarsfulla.

tomas: ok?...

Anonym sa...

Jag skriver för många och för konstiga inlägg här va?

Linda K sa...

tomas: åh det är ett fritt och öppet forum, feel free :)

Minna sa...

jag har också min ruski idag!!!!

yllet sa...

Snygga klädur idag! Jag undrar hur ni använder era sjalar? Jag har ett gäng. Men jag kan liksom inte använda dem. De är jättefina i hyllorna när jag köper dem och på alla andra. Men hemma så ser det mest knepigt ut? Och det där med sjal i håret. Apsnyggt. Men jag ser bara 80-tal ut. På ett dåligt sätt. Som Bobbisocks´eller så.

En mammas bekännelser sa...

Ja du är alltid så snygg Linda K.
Är här inne minst en gång om dan.
Alltid nåt kul att läsa.
I like it a`lot!


Cia

Linda K sa...

minna: dom är så goa så goa så goa! när jag skriver i flickr vilka kläder jag har på mig skriver jag alltid: ryssjal från Minna :)

yllet: jag bara "flänger på" mina. knyt fram elel rbak, vik dubbel och dra igenom öglan. svårt att beskriva, får visa på nån bild :)

cia: tack vad kul att höra! :D

Mie sa...

Tack söta du! Nu är jag pro;)

Linda K sa...

mie: prima! :D

Anonym sa...

Här har du en till som är SÅ imponerad över:
1) ditt dagliga foto
2) mängden kläder du verkar ha
3) förmågan att kombinera ihop dessa.

Och jag som tycker det är så bekvämt att oftast ha samma kläder två dagar i rad. Då behöver jag ju bara tänka hälften så ofta på vad jag ska ha på mig.

PS: Var det något som inte var passande i det jag skrev? Snuskigt med samma kläder? Är det därför jag inte kan skicka iväg min kommentar?

Kom kanske på det: Jo, jag duschar och byter trosor varje dag!

Anonym sa...

Japp, det var tydligen det som det handlade om för nu gick det bra!

Linda K sa...

L8: ha ha ha! fullkomligt passande!

jag känner mig för likadan om jag har samma plagg fler dagar i rad. men absolut inte för att det skulle vara ofräscht! mer att det är kul att byta :)