måndag, september 3

Flytten går

Min kollega far runt som ett jihu och fixar med papper och grejer. Hon slutar om knappt två veckor. Jag sitter här på min häck och är emot det. Samtidigt som jag är jätteglad för hennes skull såklart. Hon har veckopendlat Göteborg-Stockhom i drygt tre år nu. Det tröttnar man på. Tyvärr kommer det ingen ny kollega efter henne. Vilket innebär ganska mycket mer jobb för oss som är kvar.

Jag bearbetar min ångest genom att slänga en massa saker. Feng shui, ni vet. Och så planerar jag lite löst sådär hur jag kan möblera när jag är ensam kvar.

Kom plötsligt att tänka på en av Pollys favoritsånger. Nej inte Ingen sommar utan ragga!

All by myself, don´t wanna be all by myself...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hade vi bott kvar i Sthlm, då hade jag kommit o jobbat med dig :B

Linda K sa...

mafo: åhhh du värmer mitt hjärta :D

Anonym sa...

Kom hit om du känner dig ensam !
jag har ett jätte rum med burspråk två skrivbord ( höj och sänkbara) konferansbord och trevligt sällskap mitt i city.
ewac

Linda K sa...

ewac: stabil! jobba på distans kan jag ju göra :D

Anonym sa...

kom och luncha med mig!

Linda K sa...

polly: självklart! *bläddrar i almanackan...*