måndag, juli 2

Ursäkta mig medan jag svimmar lite

Mads Mikkelsen visar H&M:s herrmode i höst

Klassiskt skräddat, basplagg av jersey, stickat och uniformt med marin känsla är grundpelarna i höstens herrkollektion på H&M. Det handlar om en avskalat exklusiv stil, gärna i lager på lager, grått, vitt och svart med accenter av lila och blått. Modellen i säsongens reklamkampanj är en av Skandinaviens främsta internationella skådespelare, Mads Mikkelsen.

– Jag har haft H&M-kläder sedan jag var liten. H&M är ett fantastiskt märke och det är alltid spännande att följa deras nästa steg. Därför blev jag också glad när de vände sig till mig. H&M är innovativt, trendigt och coolt och jag ser fram emot samarbetet, säger Mads Mikkelsen. Höstens kostymer är enkelknäppta med smal silhuett, skjortorna till är enfärgade, randiga eller rutiga. Nytt för säsongen är skjorta i lila, petrol, marint och vinrött som matchas med V-ringad tröja i lila och vinrött eller mer neutralt gråmelange och mossgrönt. En rock av kraftig bomull och fina kashmir scarves kompletterar. Uddakavaj, skepparkavaj eller uniformsinspirerad jacka kombineras med skräddade byxor eller jeans. Till det en farfarströja, skjorta och stickad tröja, slipover eller cardigan i svart i lager på lager.

– Det är roligt att just Mads Mikkelsen visar säsongens herrmode. Han står för den avskalade och maskulina look som mycket av höstens herrmode på H&M är uppbyggd runt, säger H&M:s designchef Margareta van den Bosch.

Källa: jnytt.se

8 kommentarer:

Smartasmia sa...

Smaskens:-)

Linda K sa...

smartasmia: mumsfilibabba!

Anonym sa...

Ser framför mig hur kvinnor i alla åldrar smyger ut på nätterna och river ner HMs reklamaffischer. Smugglar sedan hem dem och lägger under sängen för att ha å smygkika på ibland.... *flin*

Linda K sa...

jezz: ho ho ho! och krockar bilen när dom kör förbi reklamstolpar :D

Anonym sa...

Men, han läser säkert din blogg och har sett inlägget om att han skulle få bli gästbloggare! Klart då att han måste förbereda sig för "dagens garderobsbild"! Mums!

Linda K sa...

petra: ja, det måste vara därför! :D

Anonym sa...

Jag svimmar av lycka! Jag bara SKA ha en plansch :). Och den ska ramas in! Tur jag har en nära väninna som jobbar på HM...

Linda K sa...

kicki: ha ha ha! jag nöjer mig nog med att kika på stan jag :)