fredag, juli 27

Nej tack jag bantar

Varje semester samma sak. Jag lär mig aldrig. Eller så är det just det som är semester. Efter ett par veckor upptäcker jag att jag äter som en flodhäst. Att jag fikar och småäter hit och dit. Att jag är rätt kass på att motionera. Det går inte att komma undan, jag går oundvikligen upp i vikt av sånt. Och på sommaren provar man ju inte så ofta dom där tighta jeansen. Men idag gjorde jag det ändå. Suck. Så från och med nu: sunt leverne!

Jag dricker massor av Ramlösa med hallonsmak!

Translation: Gimme another Rämloose, please!

7 kommentarer:

Linda sa...

har en kompis som forskar om just kolsyrans påverkan på matsmältningssystemet. av hennes resultat har jag lärt mig en sak: kolsyra är INTE bra för den som vill gå ned i vikt.

Anonym sa...

Instämmer. Min brutna fot har gjort det hela omöjligt..

Anonym sa...

haha, jag undviker helst att testa "de där" jeansen...spar mig till hösten när man slutat semestra och allt vad det nu heter ;)

Linda K sa...

linda: det är det enda goda jag har! :D

cicci: jag har inte ens nåt brutet :P

julia: jag börjar jobba på det redan nu, annars blir det bara ännu fler kilon att jobba bort :)

Cecilia sa...

Skönt att höra att jag inte är den ende som har förfalligt. På måndag ska jag starta om (undra varför jag alltid måste starta på en måndag?)!

Anonym sa...

Ack ack så sant så sant! Provade mina stuprör o jag tror nu på allvar att jeans krymper som straff för att man har andra (skönare) sommarkläder.Eller så kanske ngn varit inne o bytt ut jeansen till en mindre storlek. Japp så är det nog ;)

Linda K sa...

cecilia: jag kunde inte vänta, jag startade igår!

ann: något händer med jeans under sommaren, det är klart! :P