söndag, juli 29

10 nyckelköp

Innan du fyller 30 bör du äga minst sju at dessa tio nyckelplagg och accessoarer, som utgör den ultimata garderoben. Klassiska investeringar du kan ha resten av livet och som går att kombinera i all oändlighet.

Ok jag köpte Glamour igen. Får skylla mig själv, men så här i sommartider tar jag allt jag kan komma över. Linnet som kom med har jag inte provat än, det kan få bli träningsplagg. Tidningsinnehållet var blandat, har bara snabbscannat än. 10 nyckelköp-listan känner jag att jag måste bocka av, och var passar det bättre än i bloggen?

Och som vanligt är det inte tjejen som skriver bloggen som har producerat dom ibland småtöntiga texterna som följer på varje måste. Dom har hon stulit från tidningen.
  1. Svarta pumps. Alla kvinnor bör äga ett par välgjorda, högklackade svarta pumps. Oslagbar ur stilsynpunkt och en benförlängarer som heter duga.
    Check. Har bland annat ett par svarta Vagabonder som jag ämnar slita rätt hårt i höst.
  2. Vit skjorta. Välstruken och inte för kort i ärmarna.
    Check. Hallå? Linda och vita skjortor/blusar? Say no more.
  3. Den lilla svarta. En klänning som är enkel i modellen, inte alltför urringad och sparsmakad i detaljerna går att använda till många olika tillfällen.
    Check. Jag har två prima. Och så har jag spanat in en på French Connection som dom vägrar att rea. Är alldeles för dålig på att använda mina LBD:er. Bjud mig på fest!
  4. Trenchcoat. En riktig klassiker som går att kombinera i all oändlighet.
    Check. Har min gamla slitna Burberry. Den är aningens fläckig och lite kort i ärmarna, men jag älskar den och vägrar byta ut den.
  5. Klockad kjol. Den lätt utställda, klockade kjolen som slutar strax ovanför knät är en figursmickrande modell som passar alla kroppstyper.
    Check. Ja tack, kjolar har jag.
  6. Designerväska. (Bayswater på bilden) Klassiska och konservativa modeller från Mulberry, Burberry, Tod´s eller Chanel är säkra kort som inte går ur modet.
    Check. Du och jag, Bruno. Du och jag, Linda.
  7. Cardigan. Värmer och är snygg.
    Check. Jag älskar koftor. Nu är jag på jakt efter en gossig Anna Holtblad!
  8. Kritstrecksrandig kostym. Kombinera med rött läppstift och höga klackar och du blir oemotståndlig.
    Check. Har min Tiger, fyndad på Blocket.
  9. Designerjeans.
    Check.
    Men det är väl klart att man har jeans. I stora lass.
  10. Ridstövlar. Snygg både ovanpå jeans eller till kjol och klänning.
    Check. Tyvärr börjar mina älskade svarta bli rejält slitna, skulle behöva ett par nya. Men tills jag hittar ett par ultimata fortsätter jag att nöta på dom jag har.

    Märkligt, jag tycks ha alla nycklar.

9 kommentarer:

Minna sa...

Jag har absolut inte allt på den där listan. Men jag är glad och snygg ändå och ämnar inte införskaffa allt... men tänk så många svaga tjejer därute som får ångest av sånna där listor...

Linda K sa...

minna: försöker du ge mig dåligt samvete nu? klart du inte behöver, du är söt som en nöt! :)

Anonym sa...

Oh my god! Jag fyller 30 om nio dagar, have I got some shopping to do liksom. Jag kan bara checka av cardigans...

Minna sa...

Pah!!! "försöker ge dig dåligt samvete" nä du - aldrig!! och du... du är faktiskt fem år äldre än mig... jag kanske har allt om fem år! ;P

Linda K sa...

lipgloss bitch:jag tor inte man behöver ta listan på blodigt allvar. men... det är ju kul att shoppa ;D

minna:du unga mö, du är så oförstörd och vän :D

Anonym sa...

...så är du ju över 30 också. Själv är jag bara något över 40 och det saknas vissa detaljer t.ex en trench.

Linda K sa...

cicci: ja det räcker ju om man har sju av de tio ;) trench är cool, borde du ha :D

Anonym sa...

Muhahaaaa, jag kollade listan jag också, på toan igår och jag hade INTE ETT ENDA nyckelplagg!!

Linda K sa...

anne: imponerande! :D