tisdag, juli 31

Ångestattack

Tänkte lite försikigt på att börja jobba igen. Och fick totalångest. En kollega har gått i pension och jag kommer att sakna henne till tårar. En kollega har fått nytt jobb och lämnar oss under hösten och jag kommer att sakna henne så jag skriker.

Andas lugnt och fint. Det kommer att bli bra. Bara jag kommer in i det och tar nya friska tag. Heja heja... h..e....j..a?

Nåja, det är en och en halv vecka kvar och jag stoppar undan ångesttankarna till sista söndagkvällen.

8 kommentarer:

dddd sa...

Ett stort glas vin gör susen. Jag lovar. Njut av det som är kvar nu. :)

dddd sa...

Senestern, alltså. Och vinet, så klart...

Linda K sa...

miss kyd: låter som en bra plan. kram :)

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg har også en og en halv uke igjen. Orker ikke tenke på jobben ennå. Vi får støtte hverandre når den søndagen kommer!

Anonym sa...

Ja, den 13 drar det igång igen. Känner precis som du. Två av mina bästa kollegor har försvunnit.. :( . Ska dock inte gnälla, först ska vi ju till Medelhavet :)

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: deal!

cicci: ååååhhhh....

yllet sa...

Nej ingen ångest-bibliotikarie redan nu! Vänta tills.. måndagen den trettonde? Varför börja redan på söndag kväll? Det blir säkert bra.. Du får ju iaf jobba med böcker. Och det gillar du ju! Och.. uhm.. hade du inte en Mads-look-alike-forskare som brukade hänga hos dig? :)

Linda K sa...

yllet: vilket pep-talk, tack :D du har rätt!