onsdag, juli 25

Bibliotekarien har läst

Nä, jag hann aldrig börja med Grisham. Det kom annat emellan. Fick böcker av mor i namnsdagspresent och så hann jag förbi biblioteket i mitt lilla centrum. Så här:


Mark Levengoods Sucka mitt hjärta men brist dock ej. Fick den att lyssna på. Vilket jag tror att den här boken gör sig allra bäst som. Man får lyssna till mysig muminstämma under några timmar. Både skratt och allvar. Och en massa tänkvärt. Som ett jättelångt sommarprat med Mark helt enkelt!


Jag går bara ut en stund av Isobel Hadley-Kamptz. Trodde innan att den skulle vara alldeles för jobbig. Men den var jättebra. Handlar om ett par som försöker bli med barn, om alal misslyckanden och sorgen att mista ett ofött barn. Och vad sorgen kan göra med ett förhållande. Jag applåderar.


Märta Tikkanens Århundradets kärlekssaga. Ett måste. Det räcker så.

Och nu har jag just påbörjat Snabba cash. Känns helt ok än så länge!

8 kommentarer:

Marie sa...

Åh, åh, åh, århundradets kärlekssaga - första gången jag läste den blev jag närmast religiös. Längesen nu, måste läsa om, jag sitter f.n fullständigt fast i thrillerträsket.

Linda K sa...

mårr: ja den kan man nog läsa om :)

Sincerely Johanna sa...

Tack för recensionen av Marks bok. är mycket sugen på den och speciellt efter hans sommarprat

Linda K sa...

johanna: om du kan välja, LYSSNA med fördel på den! :) du kan få låna mina skivor om du vill?

Sincerely Johanna sa...

Ja tack gärna. Är skönt att lyssna ibland och Mark har ju en så härlig röst.

Linda K sa...

johanna: maila mig din adress (nere till höger i bloggen) så skickar jag :)

Anonym sa...

Isobels bok är lysande! Jag grät flera gånger, men det är ändå härligt med böcker som berör så mycket.

Linda K sa...

cecilia: ja visst är den! vilken eventuell sorg man än har kan man koppla till det hon skriver.