onsdag, juli 4

Singing in the rain

När jag cyklar lyssnar jag på radio. Zappar vilt mellan olika frekvenser för att undvika reklam och hårdrock. Inte sällan händer det att jag fantiserar ganska friskt och fantastiskt under mina cykelturer. Om att jag kan sjunga och så. Att jag typ står på en scen och sjunger. När dessa fantasier tar fart har jag en känsla av att det syns på mig, kanske allra mest i mitt ansikte som grimascherar vilt och sjunger med (högt, ibland riktigt högt).

Jag har börjat reflektera över att det finns en omgivning. Som ser mig. Där jag kommer på min hoj. Skrålandes och ibland snudd på gestikulerandes. Jag torde vara en syn.

10 kommentarer:

Minna sa...

Hahhah, va smart du är Linda! Detta berättar du din allra sista jobbdag... hade du jobbat imorgon hade jag med 100% säkerhet legat i en buske längs din väg för att få en skymt av din kareokecykling!

Minna sa...

Okje... it is on me... jag trodde att det var torsdag IDAG! SHIT! Vi ses i busken imorgon då...

Anonym sa...

Ja, det har man en känsla av, att det syns på dig när du grimascherar (stavas det så?)och sjunger högt...men det kan vara bara en känsla. :-)

Unknown sa...

Undvika hårdrock?

Anonym sa...

Säger som Jan, varför undvika hårdrock? Det är ju superbra att lyssna på när man ska cykla eller springa! För att få ett bra tempo! Kanske inte den där bröligaste varianten.. men lite feta gitarrsolon är ju aldrig fel! :-) Misstänker att din uppsyn kan få vilken morgontrött människa som helst att få dagens första leende! :)

Linda K sa...

minna: see u in the bush! :D

petra: av de förvånade eller lätt roade miner på de personer jag paserar att döma vet jag att det är så :)

jan: hårdrock är bajs.

sara: se svaret till jan ;)

Glamourbibliotekaren sa...

I know the feeling! Jeg jobber av og til på lørdag morgen, tidlig tidlig, og går til jobb med min iPod - og hvis det kommer en bra låt da, og jeg har hele rake strekningen foran meg uten en bil eller menneske in sight, da kan man gjerne danse litt og mime og føle at man er i en musikkvideo, hehe. F.eks. "Rock with you" med Michael Jackson, eller "Amazing" med George Michael eller annen groovy pop. (hardrock er bajs)

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: librarians rock the world! :D

Anonym sa...

alla som möter någon sjungnde på en cykel måste bara bli smittade av sån glädle

Linda K sa...

mum: :D