söndag, juli 6

Bibliotekarien har läst

Allt av Martina Lowden

Jag känner mig alltid en smula obildad när jag inte gillar böcker som lovordas. Allt har fått pris och rosats så det står härliga till. Jag läste hundra sidor och kände sen att Nej det här vill jag inte ägna semestern åt:

Fredag
Och här kommer överlägesrapporten:
Kalas: Morellkonglomerat och guirlandspantagruelism.
Kras: grändbegravna periheliescheman.

Jag tycker inte det är roligt (med få undantag), inte fyndigt, jag får inget sammanhang. Sen får författarinnan vara både ung och multibegåvad. Allt passar inte alla helt enkelt.

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Synd att du inte gillade, jag fullkomligt älskade hennes ovannämnda ordvrängeri :D

Anonym sa...

Tack för att någon mer tycker som jag! :) Började i Allt förra veckan, får se om jag orkar ta mig igenom den... Den kändes väldigt konstlad och hoppig tycker jag.

Linda K sa...

annie: man 600 sidor? :S

josefine r: kanske funkar bättre när man inte är mammaledig och hetsläser?

Tina Marie sa...

Klarade inte heller av att läsa ut Allt.

Anonym sa...

Jag tyckte om. Mycket.

Linda K sa...

tina marie: som jag :)

vicktoria: smaken är som baken :)

Anonym sa...

Åh vad det verkade jobbigt! Sånt orkar sällan med. Oftast läser jag böcker för att svepas bort ett tag och då vill man ha nåt lite mer lättsmält. Jag har inte ens läst Sadie Smith...

Linda K sa...

ida: just z smith gillar jag inte heller. har försökt, men det funkar inte.