söndag, juli 27

Jaaaa en lista

Sandra sa att man fick haka på så jag gör det.

21

1) Vad åt du till frukost?
Kaffe, c-vitamin brus, två smörgåsar med ost, skinka och gurka.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Se dagens outfit.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Minna, som svarade på mitt nattliga meddelande.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet…
Mörkblått med lite lite glitter. Det låter ju inte klokt.

5) När var du arg senast?
Sent igår kväll när maken snarkade och det var varmt och lillan bara ville äta. Jag tänkte: jag kommer aldrig att få sova!

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
När jag hadebäst resultat på engelskaprovet.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Nån jobbig gång som jag inte orkar dra här.

8 ) Yoga eller löpning?
Löpning. Men jag skulle gärna vilja testa yoga.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spaghetti Bolognese

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Svensak Dagbladet, Elle, Elle Interiör, och en massa andra.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film…your choice.
Horatio i CSI.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Jag missar allt möjligt som ajg hade velat se. Och glömmer för det mesta att spela in.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Dom som får blogga på heltid och tjänar pengar på det.
14) Din bästa revansch?
Jag är lycklig.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Bäst är nuvarande. Sämst minns jag inte.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Bläckfisk. Jag har försökt men det är hopplöst obehagligt.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Nä jag skulle bara bli blyg och känan mig dum.

18) Kaffe eller te?
Kaffe. Men te också.

19) Skostorlek?
Hela 40.

20) Hur ofta är du på IKEA?
För sällan! Det finns alltid något jag krejvar där.

21) Om du hade fem miljoner över….vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna…
Jag skulle gå loss på en massa kul inredning!

Hääääng på!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste fråga, är du ironisk vad gäller Horatio?

Jag tycker nämligen han är det sämsta någonsin i CSI. Jim Carrey imiterar honom, hans one-liners och eviga på-och-av-med-solglasögonen rätt bra:
http://www.youtube.com/watch?v=glvGfQnx3DI

Ha en fortsatt härlig ledighet! Alltid kul att läsa din blogg:)

Linda K sa...

åsa: ha ha ha, nej jag är int eironisk. tycker han är störtskön. ser ut som en nerd och är tokskärpt :D

Linda K sa...

åsa igen: HA HA HA! ja de var likt :D

karro sa...

listat klart!

Linda K sa...

kaoo: yey!

Anonym sa...

Jag har svarat! :-)

Anonym sa...

Jag åt levande bläckfisk nu när jag var i Korea. Don sprattlade och man var tvungen att tugga snabbt och skölja med sprit så att dom inte skulle suga fast i halsen med sina sugkoppar.

Linda K sa...

nilla: yey! :D

miah: gode gud som är i himlen! :O

Pernilla sa...

Kul att du hängde på utmaningen. Här finns mina svar:
http://skrivarmamma.blogspot.com/2008/07/utmanad.html