lördag, juli 12

Vamos a la utomhusbad

Jag samlar oh så många vuxenpoäng. Jag är på badet utan bikini. Inte ens iförd baddräkt. Näpp. Jag sitter där i kjol och tisha och är helt nöjd. Det gör inget om solens strålar inte når min mage och överlår. Jag läser en god bok, det är livet på en pinne för mig.

Det kryllar såklart av andra mammor på badet. Iförda bikini. Baddräkt har inte slagit igenom än (föreställ er allas miner när jag var där sist med min pinuppiga baddräkt, enorma solglasögon och stråhatt!). Ingen är perfekt och alla får ha vad dom vill på sig, men ibland kan jag ändå tycka att fler borde resonera som jag och kanske dölja ett och annat. Å andra sidan får det mig att känna mig fräschare, så inte mig emot.

Inte måsta bli knallbrun (vilket jag ändå aldrig blir, bara medelbrun), ska vi säga 30 vuxenpoäng?

Inga kommentarer: