måndag, juli 14

Varde pärlor

Jag känner mig som värsta lyxiga. Jag har nämligen en alldeles egen pärlleverantör. Som förser mig med vad jag än ber om.

Härom dagen mailade jag Pirum och berättade om min längtan efter ett Carrie-långt pärlhalsband. Och fick svar:

Hej Linda!
Yepp, såg filmen ett par dagar efter premiären!

Hmmm åkte direkt hem och trädde upp ett 80 cm med japanska pärlor och guldlås till mig själv. Bara för att få rätt feeling alltså!! ;-)


Det är 6,5 - 7 mm pärlor och sitter perfekt både som dubbelt runt halsen och enkelt som långt. Priset ligger nog för det här på ca 5500:- men som du vet kan man laborera lite med storlek och kvalitéer för att hitta något för dig.

Ett motsvarande med sötvattenpärlor lite oregelbundna och enkelt silverlås skulle ex vis kosta ungefär 1500:-

Beställning lagd!

9 kommentarer:

Pia Wester sa...

Najs! Själv har jag smyckeskrinet fullt av pärlor snodda från mor och svärmor....;-)

Anonym sa...

I torsdags köpte jag ett pärlhalsband med sötvattenpärlor - på Netto i Danmark - för endast 50dkr=60kr. Och det var 115 cm långt.

Ett riktigt kap!

Akan-Kakan sa...

Blev det japanska med guld eller sötvatten med silver?
Själv har jag gamla i plast från Gina Tricot, hehe.

Linda K sa...

ffp: schysst!

anonym: oj!

akan-kakan: jag lägger inte fem och ett halvt tusen kronor på halsband :P

Ann sa...

Very snyggt alltså!
Tyvärr har jag inte sett filmen än. Så är livet utan barnvakt och jag vill inte gå på bio själv.Det ser så tragiskt ensamt ut att gå på bio själv.
När jag skulle köpa filmen här så var den slut. Men nästa gång jag besöker min kontakt inom piratkopiering så skall jag kolla o njuta.

kram kram!

Anonym sa...

Själv fick jag nöja mig med fake-pärlor från Lindex ;). Har i och för sig några med sötvatten men inga "vanliga" äkta. Tyvärr.

Linda K sa...

ann: du har nåt att se fram emot! :D

fröken isakson: ja ghar också ett gäng fejk, men det är nåt visst med sötisar :D

Anonym sa...

Själv befinner jag mig i Shanghai just nu och kan handla äkta pärlor till en bråkdel av priset....

Linda K sa...

åsa r: shoppa tills du droppar :D