fredag, november 9

Ett diss

Jag citerar från dagens Svenskan:

Scoop 2. Succé för den här spännande modebutiken... ligger precis bredvid Scoop 1. Populärt märke som redan upptäckts av många modesinnade är Odd Molly. Mycket mönster, mycket färger och gärna lager på lager. Kom hit och dra en modefullträff över huvudet!

Och nu diskussion:
  1. Om man för det första har den tveksamma smaken att kalla sin butik Scoop, är det då inte snudd på kriminellt att öppna en butik till precis intill och bara lägga till en 2:a?
  2. Spännande modebutik. Modesinnade. Modefullträff. Det är så modernt allting att det känns omodernt.
  3. Odd Molly har varit populärt länge, kom med nåt nytt.
  4. Anas bitterhet? Denna butik finns i mitt deprimerande lilla centrum, och vissa trevliga märken till trots tycker jag inte om den. Noll inredningskänsla i butiken, det känns som att komma in i en lagerlokal. Dessutom lägger dom fram osålda reaplagg till fullpris. Och är inte alltid så trevliga.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste det där också, och fnissade lite för det var så himla töntig text :)

Linda K sa...

hedgehog: för mogna damer... :P

Anonym sa...

Låter som en jättetrist butik. De ska bojkottas!
Visst ligger den i M? Gick förbi nyligen, men lockades inte gå in där. Föredrar att hålla mig i Täby, eller åka direkt till stan!
Måste säga grattis till härlig mage, också!

Linda K sa...

katta: en del kul märken, men med betoning på tant. och sen jag kollat på ett par reabrallor som varit halva priset på som dom plötsligt höjde till fullpris igen och la bland nyheter får det vara. täby är bättre!

tack snälla :)

Anonym sa...

Den där shoppingguiden i SvD brukar ju inte utmärka sig. Copytexter som framkallar fniss. Om man är TANT på Östermalm eller Djurholm hittar man godbitar, men annars...nä. Tacka vet jag den bohochica stilen hemma på Söder *skrattar glatt och tänker att jag själv har bästa smaken*

Linda K sa...

anna: dom där sidorna ser exakt likadana ut från vecka till vecka. så tryggt och fint så ;D

Annie - PD sa...

Verkar sådär lagom spännande, missbruka av ordet mode bör beivras!

Men jämför man den med Globen Shopping så känns allt exotiskt... :D

Linda K sa...

annie: globen och mörby centrum känns ganska likvärdiga...

Anonym sa...

Men why oh GOD why skriver svenskan om dem?! Tror det är andra gången på rätt kort tid dessutom.
Fast med handen på hjärtat, ska det finnas två så oinspirerande butiker (med noll känsla för service) så bör de finnas i mörpan... Trevlig helg!

Anonym sa...

Tjurig personal har de onekligen. Har dock fyndat där vid tillfälle (en svart Hunky Dory-kofta). Tycker bättre om personalen på Nordiska Hem.

Som Katta säger. Täby C är bättre (och närmre för mig) och nya Jackie tycker jag är rätt OK faktiskt

Linda K sa...

poppe: dom betalar kanske fett för det (får vi hoppas) detsamma! :)

Anonym sa...

fortfarande? de var ju snorkiga redan för 15 år sedan när jag bodde i Danderyd....

men betänk att Mörby Centrum länge hade sloganen "det fula huset med de fina butikerna". säjer väl allt på något sätt.

Linda K sa...

helena sp: jag gör en korrigering: det fula huset med de värdelösa butikerna ;)

Anonym sa...

mode-butik, suck. själv köpte jag ett överlevnads-kit på Jula i dag,regnställ och gummistövlar!

Linda K sa...

mum: iiiuuu hjula är lite otäckt också :O

Linda K sa...

mum: förresten, var ska du ut och överleva nånstans? ;)

Anonym sa...

jag ska överleva den hemska månaden
november-mörker kyla storm och regn minst 4 gånger om dagen(vovven och jag)cykla till jobbet och affärerna. jag funderar en del på att skaffa en burka i plast

Linda K sa...

mum: smart!