torsdag, november 15

Hiss och diss i gryningen

Jag tänkte diverse mindre djupa tankar i väntan på och på bussen till jobbet, och i brist på annat delger jag er några av dessa. Observerade stilar jag tycker är fula:
  1. riktigt ljusa säckiga jeans på vintern.
  2. ryggsäck. det är bra för ryggen och fult för helheten.
  3. alltför lättklädd när det är kallt.
  4. gympabrallor på väg till jobbet.

Klockan halvsju kryllar det inte direkt av snyggingar vid Danderyds sjukhus, men följande hissades:

  1. fjällrävens enorma dunjacka, såklart blå som min.
  2. knälång grå kappa med knyt i midjan.
  3. en enorm sjal virad runt hela huvudet.
  4. ... så skulle det väl vara hela jag då ;)

9 kommentarer:

Annie - PD sa...

Mohaha - det var mig du såg i mysbyxor, mitt nya Juciy ;D

Underbar hissa lista! Skönt att du gillar dig, det gör jag också :)
kram

Linda K sa...

annie: ha ha ha, vilken snabbleverans :D

Dito! kram!

Anonym sa...

Oj, haha. Jeg som just tenkte at du er for lettkledd på dagens bilde. Men, så sitter jeg langt nord i Norge, her er det snø og mange minusgrader.

Skitfin klokke!

Minna sa...

Jag har några kombinationer jag inte gillar:

- kappa och ryggsäck
- kappa och gympadojjor (har jag själv kört hela graviditeten men annars: ALDRIG)
- Stor dunjacka med liten handväska. Hellre en platskasse...

Linda K sa...

kame: det är kallt utomhus här också, men jag håller mig inne. och så har jag en kofta :)

minna: kappa/rock och gympadojor kan vara snyggt, men nästan bara på män. helst rock då ;)

det andra skriver jag under på (töntigt uttryck!) direkt :D

Anonym sa...

här är mitt värsta: hängiga mjukisbrallor, gåsjacka och fejkgucciväska.
Och slipinskor.

Linda K sa...

hedgehog: HA HA HA! har detta skådats? huja!

Anonym sa...

as seen in Västerås...

Linda K sa...

hedgehog: imponerande!